Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، یورونیوز گزارش داده مینیاپولیس در سومین شب اعتراضات نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مامور پلیس ناآرام‌تر از همیشه بود و معترضان بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای و ساختمان‌های دولتی از جمله مقر اصلی پلیس شهر را به آتش کشیدند.

حفاظی که به دور پاسگاه کشیده شده بود به دست معترضان کنده شد و تظاهرکنندگان این ساختمان پلیس و دو ساختمان همجوار را به آتش کشیدند و ماموران حاضر در آن مجبور به تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گستردگی ناآرامی‌ها در حدی بود که فرماندار ایالت مینه سوتا، تیم والتز از نیرو‌های گارد ملی خواست برای آرام کردن اوضاع به شهر مینیاپولیس بیایند. گارد ملی آمریکا از صبح روز جمعه نهم خرداد در این شهر مستقر شده است.

روز جمعه برخی از معترضان در مینیاپولیس در مقابلس خانه جورج فلوید گردهم آمدند و چند دقیقه به مثابه روزی که جورج فلوید به قتل رسید‌: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

آخرین گزارش‌ها حاکی است «درک چاوین» مامور پلیسی که زانو بر گردن جورج فلوید گذاشته بود بازداشت و به قتل متهم شده است.

دویچه وله نیز نوشت: در مینیاپولیس "وضعیت اضطراری" اعلام شده است. تیم والز فرماندار ایالت مینه‌سوتا دستور اعزام نیرو‌های گارد ملی آمریکا به این شهر را صادر کرده است.به گفته فرماندار مینه‌سوتا این کار در پی تقاضای شهرداران مینیاپولیس و شهر شهر سنت پل صورت گرفته است.

تظاهرات اعتراض‌آمیز روز‌های اخیر در مینیاپولیس پس از آن آغاز شد که ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با چگونگی مرگ جرج فلوید پخش شده بود.این ویدیو تقلای مرگبار او را زیر هیکل یک مأمور پلیس نشان می‌دهد. او در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به پلیس سفیدپوستی که بر گرده او فشار آورده، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم». فلوید دقایقی بعد در بیمارستانی در نزدیکی محل درگیری درگذشت.

شهردار مینیاپولیس از جامعه سیاه‌پوستان به خاطر رفتار خشونت‌آمیز پلیس عذرخواهی کرده، اما این نتوانسته از خشم و اندوه شهروندان بکاهد.

چهار مأموری که در کشمکش با سیاه‌پوستان از جمله جورج فلوید درگیر بودند، بلافاصله پس از انتشار خبر درگیری اخراج شدند، اما معترضان این را کافی نمی‌دانند. بسیاری از معترضان، از جمله بریجت فلوید، خواهر مقتول، خواهان دستگیری و محاکمه عاملان قتل هستند.

مقامات دادستانی، اما تصریح کرده‌اند که هنوز آماده اعلام جرم علیه چهار مامور پلیسی که در این پرونده درگیر هستند، نیستند، اما گفته‌اند که تحقیق در مورد مرگ جورج فلوید را اولویت اصلی خود قرار داده‌اند.

با توجه به تشدید وخامت اوضاع در مینیاپولیس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز واکنش نشان داده و در پیامی توییتری ضمن ابراز حس همدردری با دوستان و بستگان قربانی اطمینان داده است که "عدالت کافی اجرا خواهد شد".

وضع مقرارت منع رفت و آمد در مینیاپولیس
از سوی دیگر جاکوب فرِی، شهردار مینیاپولیس، با ادامه ناآرامی‌ها در این شهر مقررات منع رفت و آمد وضع کرد که از ساعت ۸ بعد از ظهر جمعه به اجراء در می‌آید. مقررات منع رفت و آمد روز شنبه نیز از ساعت ۸ بعد از ظهر تا ساعت ۶ صبح روز بعد اعمال خواهد شد.
شهردار جاکوب فرِ اعلام کرد که هیچ کس نباید بین ساعت ۸ بعد از ظهر تا ۶ صبح در خیابان‌ها و یا مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. امدادگران و کارکنان اورژانس، پزشکان و پرستاران، بی‌خانمانان و آن‌هایی که از شرایط خطرناک می‌گریزند و نیازمند کمک نیرو‌های امنیتی و پلیس هستند، مشمول مقررات منع رفت و آمد نیستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس آمریکا پلیس قاتل مینیاپلیس مینیاپولیس جورج فلوید قتل سیاهپوست سیاه پوستان مینه سوتا حکومت نظامی منع رفت و آمد جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید