Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رحمان خدابنده‌لو، مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تمامی دانشجویان علوم پزشکی هم‌زمان از روز شنبه ۱۷ خرداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و قطعا خوابگاه‌ها نیز با ظرفیت کمتری آماده اسکان دانشجویان می‌شوند. دانشگاه‌ها در حد توان و شرایط خود در حال آماده سازی خوابگاه‌های دانشجویی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در حال فراهم کردن مقدمات کار از جمله ضد عفونی هستند تا از ۱۷ خرداد بتواند دانشجویان را اسکان دهند. پیش بینی می‌شود که در هر اتاق حداکثر ۲ نفر اسکان یابند.

خدابنده‌لو درمورد پرداخت هزینه خوابگاه‌ها گفت: در این مدت که دانشجویان در خوابگاه نبودند، نیاز به پرداخت هزینه ندارند، به عبارتی هزینه‌ای بابت نبودن در خوابگاه‌ها دریافت نمی‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در روز‌های گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند به این معنی که خوابگاه‌ها به طور کامل خالی از سکنه نشده بود، افزود: دانشجویانی که کارآموزی و کارورزی یا در بخش‌های بالینی حضور دارند در روز‌های گذشته در خوابگاه‌ها حضور داشتند.

او با بیان اینکه فاصله‌گذاری فیزیکی در خوابگاه‌ها و کلاس درس رعایت می‌شود، افزود: بسیاری از کلاس‌های درسی به صورت مجازی برگزار شده و دانشجویان برای رفع اشکال در دانشگاه حاضر می‌شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: از ۱۷ خرداد همه دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها حاضر نمی‌شوند بلکه حضور آنان براساس زمان بندی اعلامی خواهد بود.

خدابنده‌لو تاکید کرد: قرار نیست همه دانشجویان در کلاس‌ها حضور یابند، به همین دلیل دانشگاه‌ها با ظرفیت کمتری کلاس‌ها را برگزار می‌کنند و فاصله گذاری فیزیکی در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

امتحانات به صورت مرحله‌ای برگزار می‌شود

او به برگزاری امتحانات دانشجویان اشاره کرد و گفت: برنامه امتحانات قطعا به صورت مرحله‌ای برگزار می‌شود تا همه به صورت همزمان در دانشگاه برای امتحانات حضور پیدا نکنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویانی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در خوابگاه ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اقداماتی نظیر تب سنجی برای این دانشجویان انجام می‌شود، ولی از آنان تست تشخیصی کرونا گرفته نمی‌شود.

خدابنده لو در خصوص تعداد دانشجویان علوم پزشکی مبتلا به کرونا گفت: آماری از میزان ابتلای این دانشجویان به کرونا نداریم، اما تاکنون هیچ دانشجوی علوم پزشکی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده است.

او به برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام تست کرونا از دانشجویانی که در بخش‌های کرونایی مشغول خدمت بوده اند اشاره کرد و افزود: مقرر شد در استان‌ها از دانشجویان حاضر تست کرونا بگیرند تا برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به ویروس در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف داشته باشیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشجویی وزارت بهداشت دانشجویان علوم پزشکی مدیرکل دانشجویی خوابگاه ها دانشگاه ها خدابنده لو ۱۷ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم