Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصمتی پور مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: مراتع خراسان جنوبی به برکت بارش‌های بهاری، امسال سرسبز‌تر از همیشه هستند و زاد آوری گوسفندان هم بیشتر شده است.

او با بیان اینکه پارسال عشایر سخت کوش خراسان جنوبی ۷ هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کردند  افزود: پیش بینی می‌کنیم این میزان امسال به ۸ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمتی پور با اشاره به حمایت‌های خوب دولت از عشایر در طرح تکمیل زنجیره گوشت قرمز گفت: پارسال با هدف افزایش تولید گوشت قرمز کشور، ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت یک ساله به عشایر استان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: تولید ۳۸۵ تن گوست قرمز با همت عشایر

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی همچنین از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تامین نهاده‌ها خبر داد و گفت: در این مدت ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر پرداخت شد.

او ادامه داد: عشایر استان یک میلیون و ۶۶ هزار دام در اختیار دارند که ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس آن دام سنگین است.

خراسان‌جنوبی پس از استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان، چهارمین استان عشایر نشین کشور است.

بیش از ۱۳ درصد جمعیت استان معادل ۱۵هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر هستند.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر خراسان جنوبی تولید گوشت خراسان جنوبی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خانم زارعی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، به تدریج از امروز  افزایش ابر، وزش باد و از اواخر وقت امشب با تقویت ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک (در برخی نقاط به ویژه مرز شرقی کاهش کیفیت هوا و دید افقی)، رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و از ظهر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات به شرط تثبیت نقشه‌ها بارش برف قابل پیش بینی است.

وی افزود: به لحاظ دمایی روند تغییرات دما برای امروز و امشب افزایشی است، اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دمای محسوس پیش بینی می‌شود.  

ویکارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای هشدار نارنجی هواشناسی در حوزه کشاورزی صادر شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان