Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علیمراد سرافرازی با اشاره به استفاده نامناسب باغداران انگور از سموم و مشکلاتی که برای صادرات کشمش ایجاد شده است، گفت: باغداران از سموم مجاز استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: اکنون کشاورزان سه آفت کش برای کنترل آفات انگور، استفاده می‌کنند که ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه نام آفت کش‌های مجاز در پایگاه اینترنتی سازمان حفظ نباتات کشور موجود است گفت: هر فروشگاه سم باید کارشناس فنی داشته باشد و کشاورزان فاصله آخرین سم پاشی تا برداشت محصول را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرافرازی افزود: کشاورزان می‌توانند از راهنمایی‌های کلینیک‌های گیاه پزشکی نیز در این باره استفاده کنند.

کد خبر 4937055

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات کشور کشمش ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت سهام عدالت قیمت نفت بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی حسین مدرس خیابانی آزادسازی سهام عدالت تولید نفت صنعت خودروسازی پیش فروش خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، عباسی گفت: در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت ۱۶۷ نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوز‌ها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آن‌ها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ ضروری می‌باشد.

استاد تمام دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع گردید.

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو