Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:01:19 GMT

آب شرب به ۱۰ هزار روستایی خراسان‌جنوبی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۷۹۹

آب شرب به ۱۰ هزار روستایی خراسان‌جنوبی می‌رسد

رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی وارد بیرجند شد و طی این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف-ب-ایران» وارد فرودگاه بیرجند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر قرار است پروژه‌های سد سیاهوی سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۸۴ به‌منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای تأمین آب کشاورزی با ایجاد ۴۵۰ هکتار اراضی مدرن شبکه آبیاری و زهکشی و همچنین  توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، به بهره‌برداری می‎رس.

همچنین در این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان با هدف رفع کمبود و تامین آب پایدار با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. در راستای  اجرای این پروژه، عملیاتی شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه عمیق، لوله‌گذاری در خط انتقال و شبکه توزیع به طول  ۸۱ کیلومتر،  احداث دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و همچنین احداث ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ اجرایی شده  و تا ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

روستاهای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، خوشینه علیا، زیراج، کلاته‌نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، درمیان، فورگ، اره فورگ، ذکری شهرستان درمیان و شرکت نزومند زیرکوه و همچنین روستای نیگ قاینات و دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان نهبندان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

همچنین طی سفر یک روزه وزیر نیرو به استان خراسان‌جنوبی، عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آب آشامیدنی وزیر نیرو آب خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است