Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@23:36:32 GMT

عصبانیت آمریکا از کمک ایران به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۳۸۰۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته کارزار فشار علیه ایران و ونزوئلا تقویت شده «تا اطمینان حاصل شود که کمک‌رسانی به چنین مبادلاتی بسیار خطرناک خواهد بود.

نیروی دریایی ونزوئلا روز پنجشنبه با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا چهارمین نفتکش حامل سوخت ایران را به بندرگاه‌های این کشور اسکورت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست‌کم یک نفتکش دیگر در حال حرکت به سمت ونزوئلا است.

خبرگزاری رویترز نوشته این رویداد نشان‌دهنده تعمیق روابط میان ایران و ونزوئلا است که هر دو عضو «اوپک» هستند و روابط مخدوشی با آمریکا دارند.

آبرامز در مصاحبه با رویترز گفت: «ما به جامعه کشتی‌رانی در سراسر دنیا، مالکان کشتی، ناخداها، بیمه‌گران کشتی‌ها و بنادر در مسیر میان ایران و ونزوئلا هشدار داده‌ایم.»

وی اضافه کرد دولت «دونالد ترامپ» به دولت‌های سراسر جهان هم پیام‌های مخفیانه‌ای در این خصوص صادر کرده است.

یک منبع آگاه گفته یکی از این دولت‌ها «جبل‌الطارق» است که در مسیر حرکت نفتکش‌ها قرار دارد. یک مقام آمریکایی گفت از کشورهای متعددی خواسته شده از ارائه خدمات بندرگاهی به این نفتکش‌ها خودداری کنند.

رویترز نوشته هنوز مشخص نیست این اقدام چه تأثیراتی در برخواهد داشت.

رسانه انگلیسی همچنین مدعی شده اطلاعات استخراج‌شده از سایت «رفینیتور ایکون» که در زمینه رصد حرکات کشتی‌ها فعالیت می‌کند نشان می‌دهد دو نفتکش دیگر با پرچم لیبری اوایل ماه می از کانال سوئز عبور کرده‌اند. منابع آگاه گفته‌اند ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از رسیدن آنها به ونزوئلا است.

آبرامز از اظهارنظر درباره این دو نفتکش خودداری کرد اما به تهدیدهای اعمال تحریم علیه چنین اقداماتی اشاره کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم مالکان کشتی و شرکت‌های خدمات بیمه، ناخداها و خدمه کشتی‌ها در آینده تمایلی به مشارکت در چنین مبادلاتی داشته باشند.»

رویترز نوشته به نظر می‌رسد واشنگتن مایل است به جای توسل به حضور نیروهای دریایی خود در کارائیب برای جلوگیری از حرکت نفتکش‌ها از تدابیر اقتصادی برای این منظور استفاده کند.

جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا هشدار داده‌اند هر گونه اقدام نظامی آمریکا را پاسخ خواهند داد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نفتکش آمریکا ونزوئلا ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا