Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وبدا، دکتر سیامک زارعی‌قنواتی در جریان بازدید دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه از بانک چشم مشهد، اظهار کرد: بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دومین بانک چشم کشور فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته است و هم‌اکنون ۳ بانک چشم تهران، مشهد و شیراز در ایران فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فراهم‌آوری بافت چشمی سالم برای درمان و تحقیق یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان کرد: از همین رو بعضی سازمان‌های دولتی و یا مردم نهاد اقدام به ایجاد بانک چشم کردند که وظیفه آنها جمع آوری چشم اهدایی، بررسی چشم‌ها، توزیع چشم در بانک‌های چشم و توجه به قوانین کشورها در حوزه اهدای چشم است.

رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: روند اهدای چشم به نسبت گذشته سرعت بالایی داشته، اما در مجموع می‌توان گفت سابقه تشکیل بانک چشم به بیش از ۳۰ سال قبل باز می‌گردد و یکی از مجموعه‌های موفق کشور در این حوزه، دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

دکتر زارعی قنواتی تاکید کرد: در حوزه مسائل قانونی و شرعی جلسات مکرری با مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خراسان و قم، استانداری، بیمارستان منتصریه، شهرداری، شورای شهر، آرامستان‌ها، دادگستری، پزشکی قانونی و دیگر مجموعه‌ها داشته‌ایم و آخرین تفاهم‌نامه منعقد بانک چشم مشهد با پزشکی قانونی بوده است.

رئیس بانک چشم مشهد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمدزایی‌های گردشگری سلامت از طریق درمان‌های بیماری چشمی حاصل می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۱۴۰ پیوند قرنیه در بانک چشم مشهد انجام شده که بخشی از آن برای بیماران غیرایرانی به‌خصوص از عراق بوده و موجب توسعه گردشگری سلامت شده است.

وی بیان کرد: به‌طور متوسط در هر عمل پیوند ۳ هزار دلار درآمدزایی برای حوزه سلامت مشهد ایجاد شده است.

کد خبر 4937124

منبع: مهر

کلیدواژه: قرنیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوند اعضا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند فطریه ایلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد بانک چشم مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد