Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتظری گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، کانون فرهنگی هنری شهید باهنر رامیان فعالیت های فرهنگی هنری مسجد را به این مسیر سوق می دهد.

خبرگزاری شبستان- گرگان؛ امسال که سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، باید همه اقشار از دولت و ملت و نیروهای مردمی به میدان بیایند و در برابر مشکلات بایستند و تولیدات را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز یکی از گسترده ترین و مؤثرترین شبکه های مردمی است که می توانند کارهای متعدد و زیادی را در عرصه فرهنگ و هنر انجام دهند.

 

در سال جهش تولید، ظرفیت های بالایی در کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد که می تواند به جهش تولید در کشور کمک کند.

 

از همین روی «حسین منتظری»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باهنر مسجد جامع رامیان به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان پاسخ داد.

 

کانون فرهنگی هنری شهید باهنر رامیان در سال جهش تولید چه ظرفیتی دارد؟

کانون فرهنگی هنری شهید باهنر رامیان در سال جهش تولید می‌تواند مانند بقیه تشکل ها ظرفیت هایی را ایجاد کند.

 

در خصوص برنامه های فرهنگی هنری ظرفیت خوبی در اختیار کانون ها است که می تواند کمک بزرگی در جهش تولید، امور فرهنگی، فیلم، نمایشنامه، عکس، نقاشی، موسیقی و همه مسائل فرهنگی ایجاد کند.

 

هرکسی به نوبه خود می تواند این ظرفیت را ایجاد کند. کانون های فرهنگی هنری یک مأموریت و ظرفیتی دارند؛ پایگاه‌های مقاومت بسیج یک مأموریت و ظرفیتی دارند؛ کارخانه های تولیدی یک مأموریت و ظرفیتی دارند؛ هر کسی به نوبه سهم خود می تواند در سال جهش تولید گام‌های مثبت خوبی را بردارند.

 

همان گونه که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند بنده نیز به عنوان مدیر کانون بر خود وظیفه می دانم که به این شعار سال برنامه‌ریزی کنم و فعالیت های فرهنگی هنری مسجد را به این مسیر سوق دهم.

 

واژه آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را در خصوص کانون ها چگونه ارزیابی می کنید؟

ارزیابی بنده به عنوان مدیر کانون از واژه آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد ماموریت کانون ها را سنگین تر می کند.

 

باید در فضای مجازی ورود پیدا کنیم و آن چیزی که اسلام ناب می خواهد را از احادیث و روایات و کارشناسان فرهنگی هنری مساجد برداشت کنیم و کارگروه هایی را تشکیل و راه حل های مناسبی برای فضای مجازی از دل کارگروه در بیاوریم.

 

البته راهکارها باید از دل کارگروه ها در بیاید، کارگروه ها باید به مسائل مذهبی، اعتقادی، علمی، فرهنگی و هنری در راستای عمیق اسلام ناب محمدی بپردازند که اگر این باشد می‌توانیم موفقیت خوبی داشته باشیم.

 

به نظر من باید از همه ظرفیت جامعه متن به خصوص کانون های مساجد و به ویژه نیروهای متخصص کامپیوتر و رایانه کمک بگیریم، چرا که اگر ما ابزار امروز را شناختیم می‌توانیم موفقیت بزرگی داشته باشیم، امروز ابزار روز دنیا و علم روز دنیا کامپیوترو تشکیلات کامپیوتری است و باید بدانیم از امکانات صوتی تصویری دنیا چگونه استفاده بهینه کنیم.

 

نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در وضعیت کرونایی باید چگونه باشد؟

برای مقابله با ویروس کرونا برنامه ریزی در سطح شهرستان رامیان انجام شد و کانون شهید باهنر نیز به عنوان یکی از اعضای این ستاد جهت پیگیری امورات و به کارگیری نیروها در امورات سمپاشی، خدمات‌رسانی، تهیه ماسک، لباس پرستاری و غیره اقداماتی را انجام داد.

 

همانگونه که همه مردم در جنگ هشت ساله تمام اقشار خود را در خدمات رسانی به رزمنده های اسلام سهیم می دانستند، امسال نیز برای مقابله با کرونا نیروها به نحو احسن وارد عمل شده فعالیت‌های مقابله ای و پیشگیری با این ویروس را اجرا کردند.

 

البته وضعیت کرونا در کشور ما از وضعیت مناسبی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی داشته است، چرا که یک پرستار خود وظیفه می دانست که نسبت به خدماتی که باید انجام می داد را انجام دهد، در زمان جنگ هم همین گونه بود یک رزمنده احساس این را داشت که باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و اینجا هم در گزارش ها دیدیم که واقعاً پرستارها چگونه است و با اخلاص و با نیت نیت پاک و وظیفه خود را انجام می دادم.

 

فعالیت های فرهنگی در کانون ها چه تاثیری در جنگ بیولوژیک دشمن دارد؟

در خصوص جنگ بیولوژیک می ‌توانیم به دستورات ناب اسلام محمدی اشاره کنیم؛ نظافت من الایمان که اسلام نسبت به نظافت چقدر تاکید کرده است و ائمه علیهم السلام هم نسبت به این موضوع اشارات زیادی داشته و می توانیم روشنگری کنیم برای کسانی که آسیب پذیر هستند.

 

اقدامات انجام شده کانون در مقابله با ویروس کرونا؟

اولین اقدامات انجام شده در کانون برای مقابله با ویروس کرونا، تشکیل ستاد شهرستان بود که حقیر هم به عنوان عضو کوچکی از این ستاد فعالیت خود به نحو شایسته و بایسته انجام دادیم.

 

سمپاشی معابر عمومی با همکاری شهرداری و استفاده از نیروهای پایگاه های مقاومت و نیروهای کانون فرهنگی هنری از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا بوده است.

 

تهیه ۶۰ دست لباس با همت خیرین و تحویل به بیمارستان و  تهیه ماسک از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

 

در راستای رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان، کانون باهنر چه اقداماتی انجام داد؟

در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان اولین تصمیمی که گرفته شد با افراد خیر و کسانی که توانایی کمک داشتند جلسه گذاشته شد و کمک شایان خوبی تدارک دیده شد و از ظرفیت جامعه شهرستان رامیان استفاده مطلوبی شد.

 

با استفاده از ظرفیت کانون در شهرستان رامیان افراد نیازمند را شناسایی و تحویل ستاد کردیم.

 

توزیع بسته های معیشتی و نان صلواتی با همت خیرین از اقدامات صورت گرفته کانون در رزمایش همدلی بوده است.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید حسین منتظری کانون های فرهنگی سال جهش تولید فرهنگی هنری مقام معظم رهبری برای مقابله کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان