Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله میرزایی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان، اهدای خون کاهش یافت و در سطح استان کمبود خون داریم.

وی بیان کرد: اهدای خون در کرمان در ماه رمضان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. در ماه رمضان امسال حدود ۵۱۰۰ واحد خون‌گیری در استان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیدواریم اهداکنندگان خون با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، همکاری کنند تا بتوانیم ذخایر خون استان را به حد نصاب برسانیم.

میرزایی اظهار کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن صبح و عصر پذیرای اهداکنندگان خون است و امیدواریم با همراهی اهداکنندگان بتوانیم کمبود ذخایر خون را جبران کنیم. پایگاه‌های دیگر انتقال خون در سطح استان در شیفت کاری صبح پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: با توجه به مصرف بالای فرآورده پلاکت در استان خصوصا توسط بیماران سرطانی از تمامی اهداکنندگانی که تمایل دارند اهدای پلاکت داشته باشند تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و نیز پایگاه رفسنجان مبادرت به اهدای پلاکت به روش فرسیس کنند.

وی افزود: در این روش به وسیله دستگاه و ست‌های یکبار مصرف و استریل فقط پلاکت از اهداکننده گرفته می‌شود و سایر اجزای خون مثل گلبول قرمز جداسازی نمی‌شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از کاربردهای بسیار مهم پلاکت فرسیس استفاده برای بیماران دچار سرطان است.  شرایط اهدای پلاکت همانند شرایط اهدای خون است و هر ۴۸ ساعت یکبار، هر هفته دو بار و در هر سال ۲۴ بار، فردی می‌تواند پلاکت اهدا کند.

نیاز کرمان به گروه‌های خونی O منفی و A مثبت کد خبر 516167 برچسب‌ها اهدای خون كرونا در ايران استان‌ کرمان سازمان انتقال خون ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمضان اهدای خون كرونا در ايران استان کرمان سازمان انتقال خون ایران انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس

محمدرضا جعفری از اهدای ۳۷۰ واحد خونی پویش نذر خون تا ۱۵ ماه مبارک خبر خبرداد و گفت: ماه رمضان، ماه مهمانی خدا و فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون و تعمیق فرهنگ نوع‌دوستی و سالم زیستن است.

او گفت: پویش نذرخون همگانی در راستای اعلان سازمان انتقال خون مبنی بر کاهش ذخایر خونی استان برگزار شد و کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در غالب پویش مردمی نذر خون همگانی و مسئولیت اجتماعی با حضور گسترده مربیان، مسئولین کمیته‌ها، روسای شهرستان‌ها و ورزشکاران هیات‌های ورزش همگانی استان فارس بصورت جهادی در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافتند.

جعفری گفت: با توجه به هماهنگی و فراخوان کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، جمع کثیری از ورزشکاران هیات ورزش‌های همگانی استان در سراسر فارس در مراکز انتقال خون حاضر شدند و خون خود را برای اهدا به مردم نیازمند تقدیم کردند.

او افزود: اهدای خون امری خدا پسندانه است که هم استانی‌های عزیز برای رضای خداوند شیره وجودی خود را نذر می‌کنند و به بیماران نیازمند یاری می‌رسانند و هر فردی که یک واحد خون اهدا می‌کند در واقع در نجات جان سه نفر سهیم است.

جعفری در پایان با قدردانی از همه ورزشکاران هیات ورزش‌های همگانی در سراسر استان پهناور فارس و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که در این فراخوان شرکت کردند از همه هم استانی‌های عزیز درخواست کرد تا در این امر مهم و خدا پسندانه مشارکت کنند.

او افزود: در سال ۱۴۰۳ با برنامه ریزی‌های انجام شده در بحث مسئولیت اجتماعی بنا بر مشارکت جهادی خانواده بزرگ همگانی فارس در مباحث فرهنگی و امید آفرینی در جامعه است. 

تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و اجرای حداقل ۳۰ پویش اجتماعی در کنار برگزاری برنامه‌های ورزشی و عمومی، دوره‌های آموزشی و مسابقات استانی و کشوری بخشی از برنامه‌های هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و مشارکت اجتماعی مردم در برنامه‌ها باعث ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • کمبود ذخایر خونی در سراوان
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین