Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات 320 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان در دو ماهه امسال خبر داد.

خلیل حیدری گفت: در دو ماهه نخست امسال 320 میلیون و 958 هزارو 840  دلار کالا به وزن 799 هزارو 292  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان  190 میلیون و 837 هزارو 657 دلار در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 32 درصد  و از حیث وزن 23 درصد کاهش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 130 میلیون و 121 هزارو 183 دلار کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 25  درصد و از حیث ارزش 34 درصد کاهش داشته است .

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کولرهای آبی، خربزه، هندوانه تازه، پنیر، رب گوجه فرنگی، بیسکویت، انواع کاشی و سرامیک، فرآورده های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، انواع مصنوعات پلاستیکی، شیر و خامه شیر، مویز، ظروف ملامین و سیب تازه اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت 396 نوع کالا از طریق مرزهای کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 15 کشور صادرات قطعی صورت گرفته، گفت: عمده صادرات مربوط به کشور عراق بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات استانی اقتصادی مرز كرمانشاه گمرکات استان کرمانشاه دلار کالا کشور صادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمدجعفر عظمائی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی با صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری محصولات شیرینی و شکلات جایگاه اول کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در صادرات کشمش به میزان ۷۱ میلیون دلار، ادامه داد: در صادرات شیشه ساختمانی با میزان صادرات بیش از ۳۱ میلیون دلار نیز در جایگاه اول قرار داریم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با صادرات ۲۶۳ میلیون دلاری محصولات طویل فولادی رتبه نخست کشور را دارد که در این زمینه استان‌های خوزستان و اصفهان در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمام موارد مطرح جزو ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان محسوب می‌شود که در نوع خود مهم است به عبارتی توسعه صادرات موجب رشد تولید در بسیاری از صنایع استان شده است.

عظمائی با بیان این که با صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری به کشور ارمنستان رتبه اول را داریم، گفت: بخش عمده‌ای از کالاهایی که به کشور ارمنستان صادر می‌شود در استان تولید می‌شود.

وی گفت: با وجود مشکلات موجود در بخش صادرات مانند رفع تعهدات ارزی، مشکلات حمل و نقل و تغییرات قوانین و مقررات در بعضی کشوهای هدف صادراتی، خوشبختانه ۹۶ درصد هدفگذاری میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته محقق شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته با صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان جزء استان‌های برتر کشور هستیم .

عظمائی تاکید کرد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری موجب توسعه مراودات بین‌المللی می‌شود که در ادامه سیاست‌های تعیین شده توسعه تجارت خارجی استان اقدامات لازم برای اعزام هیات‌های تجاری با هماهنگی استانداری و اتاق بازرگانی انجام شده است.

 وی با اشاره به اهمیت ارتقای عملکرد میزهای تجاری در توسعه مراودات اقتصادی بین المللی، گفت: در حال حاضر هفت میز توسعه تجاری با کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، روسیه، عراق و ارمنستان در استان فعال است که با راهبری این اداره کل، استانداری و اتاق بازرگانی جلسات میزها با مشارکت فعالین بخش خصوصی بصورت مرتب برگزار و نسبت به بررسی راهکارهای توسعه تجارت و گردآوری موانع و مشکلات مرتبط اقدام می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد