Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:50:30 GMT

فرزندان مقتول، مادرشان را بخشیدند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۱۱۰

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: قاتل پس از 9 سال تحمل حبس و با رسیدن فرزندان مقتول به سن قانونی، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و با پیگیری‌های مجدانه رئیس شوراهای حل اختلاف استان، مسؤولین امر به ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیرین و معتمدین منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: سال 1390،در پی وقوع یک فقره قتل عمد در زنجان و تشکیل پرونده در دادسرا و انجام تحقیقات و صدور رأی مبنی بر قصاص قاتل و تایید دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در ماه مبارک رمضان و جلب رضایت از اولیای دم پرونده منجر به سازش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محکوم به قصاص نفس خانمی بود که شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود که با توجه به داشتن دو فرزند صغیر که قانونا حق تقاضای قصاص و رضایت را نداشتند در زندان تحمل حبس می‌کرد؛که پسر مقتول در این مدت در قیمومیت خواهرزاده مرحوم بوده و دختر نیز تحت نظارت بهزیستی استان در حضانت خانواده‌ای در شهرستان زنجان زندگی می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: در پرونده فوق قاتل پس از 9 سال تحمل حبس و با رسیدن فرزندان مقتول به سن قانونی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و با پیگیری‌های مجدانه رئیس شوراهای حل اختلاف استان، مسؤولین امر به ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیرین و معتمدین به مصداق آیه شریفه (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ) منجر به صلح و سازش شد.

لینک کوتاه: asriran.com/00348M

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قصاص قتل حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با جلب رضایت اولیای دم در قالب پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، پس از پنج سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف این استان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت‌بهبهانی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ در یکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین دو طایفه رخ داد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله شد که این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این دو طایفه بیشتر شعله‌ور کرد.

وی افزود: متأسفانه سال‌های متمادی طی دعواهای متعدد بین این دو طایفه مشکلات زیادی برای روستا و خانواده‌ها به وجود آمد که با تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده برای حل‌وفصل به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، برگزاری نشست‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها را یادآور شد و گفت: در نهایت در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود، طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کارگروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، مهلت ۴۰ روزه‌ای برای اجرای تعهدات خانواده قاتل گرفته شد.

حجت‌الاسلام امانت‌بهبهانی تصریح کرد: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف پنج روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد، همچنین طرفین نسبت به تمام پرونده‌های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل دادند.

وی با قدردانی از تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و خانواده مقتول که به حرمت امام علی (ع) قاتل را بخشیدند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های مدیر امور اداری شورای حل اختلاف دزفول، رئیس و اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان جای قدردانی دارد.

کد خبر 739307

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول