Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غلامرضا توکلی، مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص توصیه‌های بهداشتی استفاده از گوشت قرمز، سفید و دیگر فرآورده‌های دام و طیور که به صورت روزانه در سبد غذایی قرار دارد،گفت: به مردم توصیه می‌کنیم این مواد را از مراکزی تهیه کنند که دامپزشکی بر آن‌ها کنترل‌های لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با اشاره به این که بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به راحتی قابل سرایت است، افزود: احتمال آلودگی حیوانات با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها به بیماری تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: این بیماری ویروسی اگر از طریق دام به انسان انتقال پیدا کند در صورت پیشرفت موجب مرگ می‌شود؛ در نتیجه برای مصون ماندن از این بیماری‌ها همچنان مردم را به تهیه گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی توصیه می‌کنیم.

او با تاکید بر اهمیت توجه و دقت مردم در استفاده از نوع مرغ مصرفی، افزود: از چند ماه گذشته سازمان دامپزشکی کشور تصمیمی مبنی بر تقسیم کشتارگاه‌های طیور کشور به سه رتبه «اِی پلاس»، «اِی» و «بی» را عملیاتی کرده است.

توکلی با اشاره به این که تولید فرآورده‌های با کیفیت در سطح کشتارگاه‌های طیور، به بکارگیری تکنولوژی مناسب و دستگاه‌های پیشرفته نیاز دارد، افزود: در حال حاضر در استان البرز اقدامات لازم برای ارتقای رتبه این کشتارگاه‌ها انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان این که تغییر رتبه کشتارگاه‌های طیور بر کیفیت مرغ تولیدی و از طرفی افزایش قیمت آن تأثیرگذار است، گفت: در کشتارگاه‌های با درجه «اِی» این افزایش قیمت برابر ۵۰۰ تومان و برای مرغ تولیدی کشتارگاه‌های با درجه «اِی پلاس: برابر هزار تومان است.

توکلی با تاکید بر این که تغییر درجه کشتارگاه‌های طیور به یقین تأثیر مهمی در سلامت کیفیت مرغ تولیدی دارد، افزود: در کشتارگاه‌های با درجه «اِی» تخلیه اندرونی‌ها مانند ریه، نای و یا کلیه‌های مرغ کاملاً به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

او افزود: مرغ‌ها در بسته بندی و با کد رهگیری و شناسنامه ارائه در بازار عرضه می‌شود و روی کاور‌های بسته بندی نیز درجه و کیفیت مرغ تولید درج شده است، مردم برای اطلاع از صحت این موارد می‌توانند کد رهگیری را به سامانه ۳۰۰۰۸۹۰۳ دامپزشکی پیامک ارسال کنند.

فعالیت شش واحد کشتارگاه طیور در البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: در حال حاضر شش واحد کشتارگاه طیور در البرز فعالیت دارند که همه دارای رتبه «بی» هستند، اما در ماه‌های اخیر قدم‌های خوبی توسط مسئولان و تیم اقتصادی استان برداشته شده است و در حال برنامه ریزی هستیم تا با پرداخت وام‌های کم بهره، کشتارگاه‌های طیور البرز را ترغیب کنیم تا مجهز به خط دو شوند.

توکلی در بخش دیگری با بیان اینکه مدت ماندگاری مرغ منجمد تولیدی در کشتارگاه‌های با رتبه‌های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد، افزود: این مهم برای مرغ‌های منجمد شده تولیدی در کشتارگاه‌های با درجه «بی» شش ماه و برای کشتارگاه‌های درجه اِی و اِی پلاس حدود یکسال و حتی بیشتر از آن است.

او افزود: اگر مردم گوشت چرخ کرده را از مراکزی تهیه کنند که دارای مجوز بسته بندی گوشت از دامپزشکی هستند، ایرادی ندارد، اما تهیه گوشت چرخ کرده از قصابی‌ها را توصیه نمی‌کنیم، بلکه سفارش ما این است که مردم گوشت قرمز خریداری شده را به خانه برده و بعد از شستشو و خشک کردن آن را چرخ کنند.

توکلی گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا، باز کردن بسته بندی مرغ در حضور مشتری و قطعه کردن آن موردی نداشت، اما بعد از مشاهد این بیماری در استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قطعه کردن مرغ را ممنوع کرده ایم.

منبع: مهر

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام و طیور کشتارگاه فرآورده های دامی کشتارگاه های طیور مدیرکل دامپزشکی استان البرز بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی بر علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می‌گیرد.

او افزود: به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه اقدام به توزیع ۶ هزار دز واکسن آشامیدنی طیور بومی کرده است.

بلوکی مقدم اظهار کرد: این میزان واکسن، جهت ایمنی ۶ هزار قطعه طیور بومی که از سوی شهروندان در شهر قاین و حومه پروش داده می‌شود توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند