Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:16:54 GMT

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۲۰۴

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد

ایرج ناصری ‌مقدم روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: با خرید نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان سرخس به میزان ۲۰ تن خرید تضمینی گندم در این استان به طور رسمی شروع شد.

وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می شود و ۶۰ مرکز خرید در سطح استان عملیات خرید گندم را انجام می‌دهند.

ناصری ‌مقدم با بیان این که بهره‌گیری از توان ذخیره‌سازی بخش خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که همه ساله در فصل خرید گندم صورت می‌گیرد افزود: افزون بر  ۹ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۵۵ هزار تن ذخیره‌سازی گندم و ۱۰ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت افزون بر ۳۲۰ هزار تن در این زمینه فعالیت دارند.

وی در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز گفت: تا کنون ۴۵۰ تن دانه روغنی کلزا نیز در استان خراسان رضوی خریداری شده است و هم اکنون ۱۶ مرکز خرید در استان وظیفه خرید این محصول را بر عهده دارند.

پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شود.

امسال ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد خرید تضمینی گندم خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان