Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش تقاضای ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان از صندوق نوآوری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: صدور این میزان ضمانت‌نامه منجر به انعقاد بیش از ۳۰۰ قرارداد برای فروش محصولات دانش‌بنیان در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، روح‌الله ذوالفقاری، میزان ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته را صعودی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتایج بررسی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ کننده خدمت ضمانت‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۵۰۰ ضمانت‌نامه برای ۱۴۳ شرکت دانش‌بنیان به مبلغ ۸۸۹۵ میلیارد ریال صادر شده است که این میزان منجر به انعقاد بیش از ۳۰۰ قرارداد برای فروش محصولات دانش‌بنیان و ایجاد زمینه فروش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال محصول دانش‌بنیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بیشترین تعداد درخواست صدور ضمانت‌نامه در آبان و بهمن ماه سال گذشته و بیشترین تقاضا برای ضمانت‌نامه‌های بانکی با توجه به مبلغ در ماه‌های شهریور و آبان بوده است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: به طور کلی ۱۰۸۵ فقره درخواست اخذ ضمانت‌نامه از سوی ۳۱۸ شرکت بوده که ۱۲۶۰۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته محقق شده است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس گزارش عملکرد ضمانت‌نامه در سال ۹۸، درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ در صدر تقاضای صدور ضمانت‌نامه قرار داشتند.

وی در ادامه شرکت‌های دانش‌بنیان استان تهران را به عنوان بیشترین متقاضی دریافت کننده ضمانت‌نامه عنوان کرد و گفت: بیشترین متقاضیان بعد از استان تهران، به لحاظ مبلغ استان فارس با مبلغ پرداختی ۳۳۲۱ میلیارد ریال  و به لحاظ تعداد، استان اصفهان با صدور ۷۷ ضمانت‌نامه بوده است. به عبارت دیگر استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی صدور ضمانت‌نامه را شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته عنوان کرد و گفت: در طبقه‌بندی حوزه فناوری شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر فوتونیک استقبال بیشتری داشتند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در زمینه میزان نفوذ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز گفت: بهره‌برداران و ذینفعان اصلی ضمانت‌نامه‌های صادر شده صنایع نفت، گاز و انرژی بوده‌ است که شامل شرکت‌های مربوط به وزارت نیرو، پتروشیمی‌، نفت و گاز است. بیشترین ضمانت‌نامه صادر شده نیز مربوط به قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های انتقال گاز ایران، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجتمع‌های گاز پارس جنوبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضمانت نامه مالی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری