Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ در روزهای اخیر موضوع نوسانات قیمت مسکن بار دیگر توجه‌ها را به این بازار جلب کرده است. متأسفانه مسکن به‌دلیل کاهش عرضه و افزایش سفته‌بازی از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

بیش از یک سال قبل نیز نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی طرحی را برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه در حوزه مسکن مطرح کرده بودند که عملاً این طرح با دخالت وزارت اقتصاد به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا معاون وزیر اقتصاد پیشنهاد داده است نمایندگان مجلس یازدهم برای عبور از بروکراسی دولتی تصویب هرچه سریع‌تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار قرار دهند.

از سوی دیگر قانون مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی از سال 94 تصویب شده بود اما به‌دلیل عدم هماهنگی سازمانی و... این مالیات عملیاتی نشد. با پیگیری‌های انجام‌شده در بخشهای مختلف سرانجام هماهنگی‌های لازم بین  وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها و سازمان مالیاتی انجام شد و طبق وعده سازمان مالیاتی این نوع مالیات به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

همچنین بر اساس قانون بودجه سال 99 دولت بایستی از املاک بالای 10 میلیارد تومان، اخذ مالیاتی تحت عنوان مالیات املاک لوکس را در دستور کار قرار دهد.

برآیند این سه نوع مالیات نشان می‌دهد در سال جاری ممکن است افرادی که با انگیزه سوداگرانه وارد این بازار شده‌اند نقره‌داغ شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مالیات مسکن سفته بازی کالای سرمایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت ایشان که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه مؤثر آنها به افکار عمومی کشور

- طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

- ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

- شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

-مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این مشاور هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است. وی همچنین مدیرعامل و از اعضای هیأت مؤسس اندیشکده سیاستگذاری اقتصاد و پیشرفت ماهد است که در زمینه بودجه، انرژی، مالیات و شفافیت در نهادهای اندیشه ورزی فعالیت داشته است. مشاور دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و عضو شورای سردبیری برنامه تلویزیونی پایش از دیگر فعالیت‌های بهزادی بخش است.

کد خبر 6081160 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!