Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید حسین‌پور روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: صبح روز گذشته به دنبال دریافت خبر گرفتاری یک نفر از هموطنان در ارتفاعات صعب‌العبور و صخره‌ای قلعه بابک بلافاصله تیم امدادی هلال احمر کلیبر به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به اعلام تیم کلیبر، فرد مزبور بعد از صعود و به هنگام برگشت به علت عدم شناخت راه، مسیر فنی و دیواره صخره‌ای را انتخاب می‌کند که به دلیل نداشتن تجهیزات لازم کوهنوردی و صخره نوردی  و مهارت لازم از ارتفاع صخره‌ای سقوط کرده و در شکاف صخره گرفتار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: با دریافت گزارش از هلال احمر کلیبر بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان به همراه نجاتگران زبده تیم امداد کوهستان  از تبریز به کلیبر اعزام شدند. 

حسین پور یادآوری کرد: نجاتگران با استفاده از تجهیزات فنی و انجام عملیات های مخصوص کوهستان خود را به مکان کوهنورد گرفتار رسانده و اقدام به رها سازی فرد گرفتار و انتقال او به پایین کوه کردند. 

وی از هموطنان خواست قبل از صعود به کوه‌ها اطلاعات کافی از محل صعود را کسب کرده و تجهیزات مناسب را به همراه داشته باشند و جهت جلوگیری از مصدومیت در حین صعود و برگشت از انتخاب  مسیرهای صعب‌العبور و صخره‌ای  و غیر مطمئن پرهیز کنند.

وی گفت: در این عملیات تیم‌های امداد و نجات هوایی استان، تیم امداد کوهستان استان، پایگاه امدادونجات یوزبند کلیبر، پایگاه امداد و نجات کلان کلیبر و تیم تخصصی کوهستان کلیبر و ۱۷ تن از نجاتگران و پرسنل ایفای نقش کردند.

قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری شهرستان کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کلیبر سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کلیبر سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی کلیبر سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر صخره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ نفر گرفتار در کولاک تکاب رهایی یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی  اظهار کرد: با بارش برف و کولاک در محور تکاب - شاهین دژ از ساعت ۰۸:۲۵ صبح امروز، بیشتر محورهای این جاده لغزنده شده اند.

وی ادامه داد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات مائین بلاغ هلال احمر شهرستان تکاب نیز با حضور در این محور به ۱۷۰ نفر متاثر از برف و کولاک در محور تکاب - شاهین دژ امداد رسانی کردند.

وی اضافه کرد: این افراد پس از دریافت کمک از نجاتگران هلال احمر با رسیدن به منطقه امن، به مسیر خود ادامه دادند.

 

دیگر خبرها

  • نجات خانم کوهنورد ۳۵ ساله در ارتفاعات دربند
  • نجات خانم بدحال کوهنورد در ارتفاعات دربند
  • رهایی 170 نفر گرفتار در کولاک تکاب
  • پیکر شهروند گمشده پیرانشهری پیدا شد +فیلم
  • ۱۷۰ نفر گرفتار در کولاک تکاب رهایی یافتند
  • فیلم | سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ | فوران وحشتناک آب را ببینید
  • شهروند گمشده کولاک پیرانشهر هنوز پیدا نشده است
  • جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتار شدگان در سیل و آبگرفتگی/ دو نفر جان باختند
  • امدادرسانی ایام نوروز 1403 نیرو‌های هلال‌احمر به ۱۷ هزار نفر