Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:04:23 GMT

آمار جدید مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران صفر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۴۱۷

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 496 نفر در شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: بر اساس آخرین غربالگری انجام شده هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا در میان کارگران و کارمندان شهرداری نداشته‌ایم.

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران اظهار داشت: 496 نفر بر اساس آخرین غربالگری در شهرداری تهران مبتلا به کرونا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غربالگری‌ کارکنان شهرداری اعم از کارگران و کارمندان همچنان ادامه دارد و به تناوب انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه اخیراً ابتلای جدید به کرونا در شهرداری تهران نداشته‌ایم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر آمار جدید مبتلایان به صفر رسیده و هیچ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا پس از تعطیلات نوروز در شهرداری تهران نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 100 درصد نیروهای شهرداری غربالگری سلامت شده‌اند، گفت: در حال حاضر افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا داشته باشند، غربالگری و آزمایشات لازم دوباره برای آنها صورت می‌گیرد.

خداکرمی ادامه داد: تعداد زیادی از افرادی که در شهرداری تهران طی غربالگری ابتلا به کرونای آنها مشخص شده است ناقلان بدون علامت بوده‌اند البته احتمال می‌دهیم طی روزهای آینده نه تنها در شهرداری بلکه در سراسر تهران آمار مبتلایان به کرونا بیشتر شود.

وی دلایل احتمال افزایش متبلایان به کرونا بستری شدن پوشش غربالگری و آزمایشات مربوط به کرونا در تهران عنوان کرد، گفت: در حال حاضر به مرحله‌ای در مقابله با کرونا رسیده‌ایم که کادر درمان هم نسبت به گذشته بسیار مسلط‌تر بر این بیماری شده‌اند.از طرفی نیز نشانه‌ها حکایت از ضعیف‌تر شدن این ویروس دارد چرا که بر اساس آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران میزان بستری بیماران با علائم بالینی وخیم بسیار کمتر شده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه مردم تهران نیز نسبت به گذشته پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و میزان استفاده از ماسک به ویژه در حمل و نقل عمومی بیشتر شده است. بنابر این به نظر می‌رسد که پیک غیرقابل پیشگیری کرونا در پایتخت نداشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های مسؤولان مربوطه در حال حاضر بسیاری از تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایران و تهران خالی شده است، گفت: هر چند مراجعات سرپایی زیاد شده ولی میزان بستری کم شده است.

وی گفت:‌همچنان شهروندان باید رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار دهند و استفاده از ماسک را هنگام تردد در سطح شهر به ویژه حمل و نقل عمومی فراموش نکنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی ویروس کرونا شهرداری تهران ناهید خداکرمی ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران شهرداری تهران حال حاضر بر اساس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از ارائه خدمات سلامت این مجموعه در نمایشگاه سلامت شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل امینی هرندی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸ خدمت سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران توسط کلنیک‌های «دندان‌پزشکی»، «آسم و آلرژی»، «درمان در منزل» (دم)، «زخم و لیزر» و «ارتقا سلامت» این مجموعه در نمایشگاه سلامت محور شهرداری ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: خدمات سلامت توسط مجموعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (یارا) ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، امینی ادامه داد: همچنین گروه پژوهشی «سبک زندگی» سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درخصوص پایش سلامت، اقدام به طراحی یک پرسش‌نامه الکترونیکی کرده و از شهروندان تهرانی خواسته است به منظور پایش وضعیت سلامت به سوال‌ها پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم