Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی نورالرضا(ع) با حذف دلاّل‌ها کاری کردند که هم کشاورزان به دستمزد واقعی‌تری برسند و هم قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار پایین بیاید. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تعدادشان کم نیست افرادی که در این روزها دست روی دست نگذاشته‌اند و به کمک مردم مناطق کم‌برخوردار آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی راحت می‌‌توانستند زندگی‌شان را بکنند و هر روز و شب‌شان را به جهاد نگذرانند اما آنها راه خودشان را انتخاب کرده‌اند و جهاد می‌‌کنند. نه پشت سنگرها بلکه در میان همین مردم؛ جهاد آنها کمک به محرومان است. کمک به نیازمندان و برداشتن باری از روی دوش مردم. این افراد فقط در پایتخت نیستند. جهادگران در تمام نقاط کشور فعالیت می‌‌کنند.

گروه جهادی نورالرضا (ع) مدتی است به استان کرمان سفر کرده‌اند؛ استانی که مردم شریف و زحمتکشی دارد که در روزگار کرونایی، زندگی‌شان به سختی می‌گذرد البته نه اینکه پیش از شیوع این ویروس منحوس، اوضاع و احوال مساعدی داشتند، نه؛ اما فشار اقتصادی و محرومیت‌های متعدد این روزها، سبب شده که چرخ زندگی‌ برایشان سخت‌تر از گذشته بچرخد.

گروه‌های جهادی پای ثابت همه بحران‌ها هستند. از سیل و کرونا گرفته تا زلزله و کمک به محرومان؛ هرکدام از آنها برای خود قصه‌ای دارند. از جایی شروع شده‌اند و با تخصص‌های مختلف کارهای گوناگونی انجام داده‌اند. با این حال اما هدف همه آن‌ها یک چیز است و آن هم کمک به هموطنان خود و مشکل‌زدایی از جامعه است.

هیئت نورالرضا(ع) در سال 1390 فعالیت جهادی خود را در کنار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خود آغاز کرد. در طول این سال‌ها که برخی استان‌ها درگیر بحران سیل و زلزله بودند، نیروهای جهادی این هیئت در مناطق خسارت‌دیده حضور یافتند تا به یاری مردم بشتابند. دوستان جهادی نورالرضا(ع) این روزها فعالیت‌های خود را در مناطق محروم کرمان ادامه می‌دهند. وقتی شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان جدی شد به فکر افتادند تا به اندازه خودشان برای مقابله با این ویروس اقدام مؤثری داشته باشند.

گزارش تسنیم از موکب سلامت هیئت نور‌الرضا(ع)+ فیلم

 

وقتی مأموریت‌شان در تهران تمام شد، مثل سال‌های گذشته به استان کرمان رهسپار شدند با این تفاوت که همانند سال‌های گذشته در مقوله ساخت و ساز منزل مسکونی و مدرسه و غیره فعالیت نمی‌کنند بلکه خدماتشان سمت و سوی دیگری پیدا می‌کند. آنها وقتی حضور دلال‌ها را در مقابل کشاورزان دیدند و با حجم بالایی از اعتراضات کشاورزان مواجه شدند، به فکر افتادند تا با همکاری نهادهای مختلف به کشاورزان کمک کنند و با حذف دلال‌ها به بازار فروش محصولات کشاورزان کرمانی کمک کنند.

ارسال محصولات کشاورزی کرمانی‌ها به میدان میوه تره‌بار تهران

محمود مدینه نگاه مسئول گروه جهادی نورالرضا (ع) در این باره می‌گوید: وقتی به روستاهای مناطق کم‌برخوردار استان کرمان رسیدیم با میزان اعتراض کشاورزان مواجه شدیم. آنها از اینکه محصولاتشان با قیمت پایین خریداری می‌شود، گلایه می‌کردند. گروه جهادی نورالرضا پس از شنیدن دغدغه‌ها و اعتراضات کشاورزان کرمانی به میدان آمد و پس از حذف دلال‌ها و ایجاد بازار فروش محصولات روستاییان جنوب کرمان در میدان تهران، با هماهنگی معاونت ترابری سپاه استان کرمان و مدیرعامل میوه و تره‌بار مرکزی استان تهران بخشی از هزینه‌های کشاورزان تأمین شده است.

ویدئویی از فعالیت این گروه‌ جهادی در مناطق محروم استان کرمان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا گروه‌های جهادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا گروه های جهادی ویروس کرونا هیئت گروه های جهادی گروه جهادی نورالرضا استان کرمان دلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پایدارسازی دشت قزوین باید اولویت بخش کشاورزی باشد چرا که اهمیت دشت قزوین بر کسی پوشیده نیست و نجات این دشت با ۴۷۰ هزار هکتارکه بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور است می‌تواند آغاز کننده توسعه بخش کشاورزی باشد.
رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۲ تاکید ویژه‌ای بر روی دشت قزوین دارند. در اجرای رهنمود‌های ایشان باید ساختارسازی صورت گیرد و حرکت‌های جهادی انجام شود. مدیران ارشد استان از پارسال کمیته‌ای برای احیای دشت قزوین تشکیل داده اند. موضوعات در حال پیگیری است.
امانپور گفت: ۲۲ سال است که کاری برای دشت قزوین انجام نشده است. برای احیای دشت قزوین باید امید ایجاد کنیم. عزم راسخ داشته باشیم. تمدن سازی با محتوای مدیریت جهادی شکل می‌گیرد. الگوی جهادی برای توسعه پایدار تدوین شده است. اگر احیای دشت مهم است این اهمیت باید در همه شئون عمل شود. اینگونه نیست که یک نفر راه بیفتد و دشت قزوین را احیا کند. موضوع نهایی استان آب است و اگر حکمرانی نتواند برای آن کاری بکند همه کار‌ها بر زمین می‌ماند. نمی‌شود که از چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان آب برداشت شود.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بحران آب یک مساله جهانی است و در کشور ما هم یک موضوع ملی است. ما در استان قزوین به اندازه دو برابر آب قابل برنامه ریزی استفاده می‌کنیم. برای استان ما ۷۵۲ میلیون مترمکعب آب برنامه ریزی شده است که دوبرابر آن استفاده می‌شود. ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان داریم و نتیجه این اضافه برداشت‌ها فرونشست زمین، خشک شدن درختان، فرسایش خاک و سایر مسائل بحران زاست.
رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین در ادامه تصریح کرد: ما نیازمند تهیه سند بالادستی هستیم که عنوان آن مدیریت جامع حوزه آبخیز از آن یاد می‌شود. تولید اطلاعات با عنوان آمایش سرزمینی از آن یاد می‌شود. تعیین کاربری منابع که آب و خاک و اکوسیستم را شامل می‌شود. تهیه دستورالعمل‌های استفاده از آن است. تبعیت بهره برداران از آن است. همه اقدامات باید ذیل این سند قرار گیرد.
امانپور گفت: تغذیه سفره آب استان با آبخیزداری و آبخوانداری است. برای اولین بار در کشور بخش خصوصی برای ارائه و اجرای الگوی آبخیزداری در استان اجرا می‌شود. باید سراغ مردم برویم و به مردم اعتماد کنیم.
نظری گفت: بهره وری در حوزه کشاورزی در دشت قزوین وضعیت ما از متوسط کشوری بهتر است، اما باتوجه به اقلیم قزوین، بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی آب بر هستند. ما باید محصولات آب بر را وارد کنیم و در حفظ آب که برای نسل‌های آینده است توجه بیشتری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود