Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس اتاق بازرگانی تهران شروع فعالیت پنجره واحد کسب‌وکارها را فرصتی برای کاستن از مجوزها و بروکراسی حاکم بر اقتصاد کشور دانست.

 مسعود خوانساری صبح امروز (شنبه) و در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب‌وکار که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص و ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در اتاق تهران برگزار شد، گفت: خوشحالم که اتاق تهران به عنوان اولین گام میزبان پنجره واحد شروع کسب‌وکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما قبول داریم که اقتصاد کشور با مشکلاتی روبروست؛ هم تحریم هستیم و هم نمی‌توانیم نفت خودمان را به راحتی بفروشیم و باید متکی به توان خودمان باشیم. خوانساری اظهار داشت: یکی از فرصت‌هایی که شرایط امروز می‌تواند برای ما به وجود بیاورد، کاستن از تعداد مجوزها و بروکراسی حاکم بر کشور است.

رییس اتاق تهران با اشاره به دو شاخص مهم doing bussiness و بهبود محیط کسب‌وکار در ایران ادامه داد: اتاق بازرگانی تاکنون اقدامات خوبی را در این دو شاخص انجام داده است. در دولت‌های مرحوم هاشمی و اصلاحات اقداماتی در زمینه پنجره واحد برداشته شد که البته در مقطعی متوقف شد، ولی امروز گام نخست را در زمینه پنجره واحد برداشتیم.

وی با بیان اینکه در تمامی بخش‌های اقتصادی مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ورود کالا تا ۱۵ روز معاف از جریمه است، ولی بعید است هیچ کالایی در کمتر از دو تا ۶ ماه ترخیص شود زیرا ۱۳ دستگاه در مرزهای ورودی و خروجی وجود دارند. این آمار در دنیا کمتر از ۲۴ ساعت است.

خوانساری گفت: در بخش ساخت‌وساز پروانه‌های ساختمانی تا پیش از این دو ماهه صادر می‌شد، ولی امروز به دلیل اضافه شدن سازمان نظام مهندسی در صدور مجوز در کمتر از ۶ ماه پروانه‌ای صادر نمی‌شود.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنجره واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود

    عصر ایران؛ محمد حسن گودرزی- حسین سلاح‌ورزی عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقتصاد و بازارها تحت تاثیر تکانه‌های زیادی هستند و از این جهت امیدوارم این شوک و تنشی که به بازار ارز و بازار سرمایه وارد شده به زودی تخلیه شود و شاهد آرامش در این بازارها و بازگشت روند فعالیت‌های اقتصادی به حالت عادی باشیم.

   در اولین ساعات روز یکشنبه، ایران در پاسخ به حمله ارتش اسراییل به کنسول گری خود در دمشق حمله‌ای هوایی با استفاده از موشک و پهباد به دو مرکز اطلاعاتی و هوایی اسرائیل در مرز انجام داد.

   با وجود اینکه در روزهای پیش از این عملیات، بازار ارز و سرمایه در ایران پرتلاطم و به نوعی همراه با نگرانی از تاثیرات این عملیات بود اما برخلاف انتظار روز یکشنبه بازارهای ایران نسبتا آرام بودند. انتشار اخباری در مورد فرونشستن تنش باعث شد  فضا تا حدی به سوی عادی شدن حرکت کند و بازارهای کشور تا حدودی از شرایط احساسی دور شوند.

   حسین سلاح‌ورزی رییس پیشین و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت و گو با عصر ایران این گزاره را که بعد از پاسخ ایران به اسرائیل برخی صحبت از ترس مردم به دلیل تاثیرات اقتصادی این واکنش کرده‌اند رد کرد و گفت‌: واقعیت ماجرا از دید من به عنوان یک فعال اقتصادی و شهروند خلاف این را ثابت کرده و به نظر می‌رسد تا حدودی آرامش در بین مردم وجود دارد.

   سلاح‌ورزی ادامه داد: تجارت، سرمایه‌گذاری و اقتصاد یک برآیند و موضوعی تاثیرپذیر از مسائل مختلف اند و هر نوع اخبار ناخوشایند بر آنها تاثیرگذار است. با این همه همان طور که پیشتر در نطق خودم در جلسه روز دوشنبه به آن اشاره کردم، در نهایت تصمیم‌گیران کشور ناگزیر بودند پاسخی تنبیهی به آن تعرض (حمله اسرائیل به کنسول گری ایران در دمشق) می‌دادند، بهتر و شایسته‌تر این است که در این شرایط حس وحدت ملی، انسجام داخلی و تقویت رضایت‌مندی مردم هم در نظر گرفته شود.

   رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: کاش برخی از نهادها و دستگاه‌های کشور که در هفته‌های اخیر کاری جز تحریک حساسیت مردم و مقابل افکار عمومی ایستادن نداشتند، در این ساعات و روزها به هر خانوار ایرانی یک پرچم می‌دادند تا ایرانی‌ها با اهتزاز آن در جلو خانه‌هایشان تصویری بسیار زیبا، پیامی روشن از عشق و علاقه خود به این آب و خاک نشان می‌دادند.

   وی تصریح کرد: با این همه اقتصاد و بازارها تحت تاثیر تکانه‌های زیادی هستند و از این جهت امیدوارم این شوک و تنشی که به بازار ارز و بازار سرمایه وارد شده به زودی تخلیه شود و شاهد آرامش در این بازارها و بازگشت روند فعالیت‌های اقتصادی به حالت عادی باشیم.

    سلاح‌ورزی در پاسخ به سوال دیگری در مورد خوش بین بودن به روزهای آینده گفت: من امیدوارم این سلسله درگیری‌ها با توجه به اینکه پیام‌های روشنی منتشر شده دیگر ادامه پیدا نکند و این موضوع خاتمه یافته باشد (همان طور که از طرف مقامات ما اعلام شده تمام شده است مگر آنها ادامه دهند).

   رییس پیشین اتاق ایران در باره افق پیش رو در تجارت خارجی  تصریح کرد:  در سال 1402 متاسفانه شاهد کاهش صادرات غیرنفتی بودیم و افزایش کسری تراز تجاری نزدیک به 17 میلیارد دلار رکورد زد. نوع سیاست گذاری و ریل گذاری در مورد سیاست‌های ارزی و تجاری علائم امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهد. تصور من این است که در سال 1403 هم صادرات کاهش خواهد پیدا کرد و هم کسری تراز تجاری بیشتری خواهیم داشت.

   سلاح‌ورزی در پایان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باید رخ دهد تا این مشکلات تجاری حل شود، گفت: من فکر می‌کنم  موضوع اول در واقع عزم جدی و کنارگذاشتن تحریم‌ها و بازگشت به اقتصاد بین‌الملل است. تحریم عامل موثری در کاهش تجارت خارجی است. دوم اینکه مسئولان باید سیاست دیگری برای سیاست گذاری اقتصادی هم در حوزه ارزی و هم در حوزه تجاری در پیش بگیرند. نوع سیاست‌هایی که به خصوص در حوزه پیمان‌سپاری داریم، هیچکدام تسهیل کننده و کمک کننده به صادرات نیستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • ۶۴۵۲ پروانه صنفی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد