Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدقاسمی شنبه دهم خرداد افزود: استان قزوین اگرچه همانند استان‌های شمالی دریا و ساحل ندارد ولی یک کانال به طول چندین کیلومتر دارد که قبلاً خارج از محدوده شهر بوده ولی الان در داخل محدوده واقع‌شده و بخشی از آن از مرکز شهر عبور می‌کند.

دادستان قزوین گفت: متاسفانه خواه یا ناخواه افرادی به‌صورت غیرمجاز وارد این کانال‌ها یا رودخانه‌ها می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین توصیه ما این است که خانواده‌ها بافرهنگ سازی و احتیاط بیشتر کمک کنند و از غرق‌شدگی افراد در دریاچه‌ها، کانال‌ها و سدها پیشگیری نمایند.

دادستان قزوین اضافه کرد: اقدامات زیادی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در استان از قبیل ایمن‌سازی‌ها و نصب تابلوهای هشدار انجام شده اما کافی نبوده است.

وی گفت:در حال بررسی هستیم که حق بیمه پرداختی از سوی سازمان‌های مرتبط بابت غرق شدن افراد بسیار بیشتر از ایمن‌سازی محیط‌های مشکل‌دار است و در واقع به‌نوعی تضییع حقوق بیت‌المال در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول قضایی گفت: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان‌های متولی به‌ویژه آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های استان که بیشتر غرق‌شدگی پیرامون آن‌ها اتفاق می‌افتد و امکان دارد که افراد در معرض آسیب قرار گیرند و بعدها شکایاتی علیه این سازمان‌ها ارائه کنند، انجام شده که حتما موضوع ایمن‌سازی در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: باید سازمان‌های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع غرق‌شدگی با استفاده از نیروهای محلی، نصب تابلوهای هشدار و ایجاد موانع فیزیکی اقدام کنند تا بتوانیم از آسیب دیدن شهروندان و تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کنیم.

سال گذشته در استان قزوین ۱۸ نفر و در سال جاری تاکنون ۶ نفر در رودخانه‌ها، کانال‌ها و سدهای استان غرق‌شده‌اند.

کد خبر 516200 برچسب‌ها استان قزوین بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین بیمه سازمان ها غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان پر شدگی سدهای استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حمید احسانی گفت : میزان پر شدگی سد شهید شاهچراغی دامغان به ۵۸ درصد رسیده است .
وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی میزان پرشدگی سد دامغان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: پارسال ۷۲ درصد از ظرفیت گنجایش مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان پر شده بود و این بدین معنی است که میزان پرشدگی مخزن این سد از ۱۱.۸ میلیون متر مکعب در همین تاریخ در سال آبی گذشته به ۹.۶ میلیون متر مکعب در هفتم فروردین امسال رسید.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: وضع عادی پرشدگی سد دامغان ۱۶.۵ میلیون متر مکعب است.
به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان پرشدگی سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ماه امسال، میزان پرشدگی سد مجن به ۶۲ درصد رسید که این میزان با توجه به آمار ۷۰ درصدی میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته تا همین تاریخ، کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: وضع عادی پرشدگی سد مجن ۳.۴ میلیون متر مکعب است و میزان پرشدگی سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال ۲.۰۶ میلیون متر مکعب بوده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲.۳۲ میلیون متر مکعب بود و این آمار از کاهش ۲۶۰ هزار متر مکعبی آب پشت مخزن این سد حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • اعلام میزان پر شدگی سدهای استان سمنان
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی