Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین اردوگاه فرهنگی تربیتی خراسان شمالی، در روستای زوارم بخش مرکزی شهرستان شیروان، به عنوان یک اردوگاه ملی است ولی سال هاست که نیمه تمام رها شده و اعتبارات بسیار بالایی برای ساخت و تجهیز آن نیاز است.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ بزرگترین اردوگاه فرهنگی تربیتی خراسان شمالی که در روستای زوارم از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان قرار دارد اینک چندین سال است نگاه ویژه مسئولان را برای تجهیز و امکانات لازم می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اردوگاه در ابتدای ورود به روستا که قسمتی از زمین های آن  قبلا کشاورزی بوده توسط کشاورزان به همین منظور اهدا شد و در سال 1374 احداث شد اما مدت ها مورد بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش بود و تکمیل آن هرسال به سال بعد موکول می شود.

 


اردوگاه امام حسن مجتبی(ع) که در بهشت ناشناخته خراسان شمالی یعنی روستای زوارم در بخش مرکزی شیروان به مساحت 12 هکتار مساحت واقع شده در تابستان هرسال پذیرای بسیاری از  فرهنگیان و دانش آموزان است و استقبال خوبی از آن صورت می گیرد. امکانات کنونی این اردوگاه  اندک است اما با تجهیز و توسعه امکانات این اردوگاه می توان آن را برای میزبانی از فرهنگیان و دانش آموزان دیگر استان های کشور آماده کرد.

 

در سال های گذشته تلاش شده با نصب چندین آلاچیق، ساخت سرویس بهداشتی و کاشت 700 اصله نهال بخشی از نیازهای این فضای اردوگاهی تامین شود ولی این ها کافی نیست چرا که کمبودهای فراوانی در آن به چشم می خورد. فضای سرپوشیده در این مرکز جز ملزوماتی است که در صورت پذیرش و عملیاتی شدن آن، می توان برای جبران کاستی های این اردوگاه فرهنگی اقدام کرد.

 

تجهیز و ارتقای مرکز اردوگاهی زوارم شیروان، که در مجاورت این شاهراه ارتباطی زیارتی و گردشگری مسیر مشهد مقدس قرار گرفته، می تواند بر رونق این منطقه و استان خراسان شمالی بیفزاید.  امید است که در آینده نزدیک با مرتفع شدن مشکلات آن گامی در جهت رونق گردشگری در منطقه و رضایت بازدید کنندگان از این دیار زیبا را در پی داشته باشد.

 


معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: امسال چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی برای اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای زوارم بخش مرکزی این شهرستان اختصاص یافت.


 

«حسین اسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: اینک از این میزان اعتبار، ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آن برای برق رسانی تخصیص یافته است.

 


معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان بیان داشت: امسال برق اردوگاه متصل خواهد شد و یک ساختمان سرایداری هم ساخته می‌شود، ضمن اینکه در اعتبارات 99 هم قول گرفتیم اعتبار استانی برای این طرح در نظر گرفته شود.

 


 اسلامی خاطرنشان کرد: این اردوگاه تا پارسال حتی کد نداشت که الان کد دار شده و جز‌ء طرح های استانی قرار گرفته است و شاهد تحول و کارهای عمرانی خوبی در آن خواهیم بود.

 


وی عنوان کرد: این اردوگاه در ۱۰ هکتار سال ۷۲ از سوی خیرین و منابع طبیعی تحویل داده شده است که در سال ۸۲ مجوز احداث و راه اندازی آن صادر شده است که به علت کمبود اعتبار تاکنون اقدام خاصی برای آن صورت نگرفته است.

 


وی تصریح کرد: هم اینک این مکان فرهنگی تربیتی دارای سه هکتار نهال کاری و فضای سبز، ۲۵ آلاچیق، سه باب سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی روستا است که برای آبیاری فضای سبز آن تقریبا آبیاری قطره ای صورت گرفته است.

 


یکی از شهروندان می گوید: ساخت بزرگترين اردوگاه فرهنگي تربيتي خراسان شمالي در در روستاي گردشگري زوارم شيروان با گذشت 20سال همچنان بلاتكليف است.

 


«شاهرخ حسن پور» که خود یکی از ساکنین روستا است، عنوان کرد: ساخت اردوگاه فرهنگي تربيتي امام حسن مجتبي(ع) در زميني به گستره 10 هكتار تنها در حد چند آلاچيق و سرويس بهداشتي خلاصه شده در حالي كه سالانه شمار زيادي گردشگر و زائر براي ديدن مناطق زوارم كه اردوگاه در آن واقع شده سفر مي كنند.

 

 

وی با اشاره به بی اهمیتی مسئولان به این طرح گفت: منطقه زوارم در مسير جاده اصلي استان هاي شمالي كشور به مشهد واقع شده كه براساس آمارهاي موجود، سالانه 20ميليون نفر از اين مسير تردد مي كنند.

 


یکی از فرهنگیان شیروان افزود: فرهنگيان خراسان شمالي خواستار ادامه ساخت اين مجموعه فرهنگي تربيتي هستند تا دانش آموزان و ديگر اقشار مردم بتوانند از مزاياي آن بهره مند شوند.

 


وی که حاضر به ذکر نام خود نیست، عنوان کرد: تاخير 20 ساله در ايجاد و راه اندازي اين طرح و محروميت، دومين شهرستان استان از چنين مكاني، تاسف آور است.

 


این فرهنگی بازنشسته خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن اين طرح در روستاي گردشگري شهرستان، ساخت آن سبب توسعه اقتصادي منطقه و شهرستان خواهد شد.

 


وي افزود: با تكميل اين طرح به طور قطع مدت ماندگاري گردشگران زياد خواهد شد كه رونق كسب و كار را به دنبال خواهد داشت.

 


يكي از دانش آموزان که قبلاً با سایر دوستان و معلمان خود به این مکان مراجعه کرده با ابراز تعجب از اينكه بزرگترين اردوگاه دانش آموزي استان فقط در حد آلاچيق و سرويس بهداشتي است گفت: با توجه به گردشگران بسيار در اين روستا ساخت چنين مكاني براي شهرستان ضروري است.

 


«حسین میری» اظهار داشت: شايسته نيست چنين طرح بزرگي در اين استان و شهرستان با مزايا و قابليت هاي فراوان و اقتصادي سال ها به دليل تخصيص هيچ گونه اعتباري متوقف باشد و به غبار فراموشي سپرده شود.

 


این دانش آموز شیروانی بیان داشت: هر ساله در ايام مختلف سال دانش آموزان، فرهنگيان و مسافران زيادي از روستاي گردشگري زوارم بازديد مي كنند كه مكاني براي ماندگاري آنان نيست.

 


میری تصریح کرد: با توجه به نقش و جايگاه فرهنگيان و دانش آموزان اين طرح بايد در اولويت قرار گيرد و در پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان هم نقش موثري دارد.

 


يكي دیگر از ساکنان روستا گفت: دانش آموزان و فرهنگیان به چنين مكان هاي براي گذراندن اوقات فراغت به شدت نياز دارند.

 


«حجت طباطبایی» افزود: دانش آموزان شيروان هم اكنون مكان مناسبي براي اقامت در مكان هاي گردشگري اين شهرستان ندارند.

 


این کارگر ساده که هر روز با گذر از این مکان شاهد گرد و غبار فراموشی بر چهره این طرح است، می گوید: اردوهاي تفريحي دانش آموزان اين شهرستان در خارج از شهرستان برگزار مي شود كه درآمدزايي ناشي از آن نصيب ديگر مناطق مي شود.

 


زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

 


سالانه شمار زیادی گردشگر و زائر به این خطه تفریحی زوارم سفر می کنند و این منطقه گردشگری در مسیر جاده اصلی استان های شمالی کشور به مشهد واقع شده که با ساخت این طرح مکانی برای اوقات فراغت دانش آموزان و اردوگاهی برای فرهنگیان مهیا می شود.

 

 


 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردوگاه دانش آموزی مسئولان خراسان شمالی اردوگاه فرهنگی تربیتی خراسان شمالی روستای زوارم دانش آموزان بخش مرکزی واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی باید بر اساس زیست بوم محور باشد.
هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا ان شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.
امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.
رئیس حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.
امامقلی گفت: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان و ... در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.
حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.
یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.
رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.
وی تصریح کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.
امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی و ... پای کار بیایند.
موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند