Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه از امروز مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی می‌شود، گفت: ساعات کاری تمامی پاساژها به طور کلی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (شنبه ۱۰ خرداد) در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار کرد: این هفته را باید به نام امام راحل(ره) بنامیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته ای که روز رحلت آن بزرگوار است و هم روزی است که مردم برای حفظ جان امام فداکاری کردند.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: در روز ۱۵ خرداد مردم با قیام خود در شهرهای مختلف فداکاری و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند. شاید اگر آن حرکت مردمی نبود احتمالا جان امام (ره) در خطر می‌افتاد. امام(ره) ۱۶ سال رهبری یک نهضت و انقلاب مردمی بزرگ را بر عهده گرفت و او در این رهبری را انقلاب را به پیروزی نهایی رساند. کار دیگر امام این بود که در مقابل تجاوز کشور دیگر یعنی دوران ۸ ساله دفاع مقدس، را رهبری کرد و به پیروزی برساند و کار دیگر امام این بود که حکومت اسلامی را تشکیل داد.

 

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) نهادهای اصلی انقلاب را با رأی مردم در همان سال اول انقلاب تشکیل داد. ۳۱ سال از رحلت امام می‌گذرد و مردم عشق به امام را ادامه دادند و خلف صالح ایشان همان پرچم را نگه داشته‌اند.

 

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امام(ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس یک دفاع هشت ساله پیچیده داشت که تقریبا در برابر قدرت های جهانی توانست آن را رهبری و به پیروزی برساند. امام(ره) حکومت اسلامی را تشکیل داد شاید بتوان این تعبیر را استفاده کرد امام(ره) در سال ۵۸ این حکومت را تشکیل داد،حضور مردم از همان روزهایی ابتدایی تا اسفند سال 58 که انتخابات مجلس برگزار شد،ایشان تمام نهادهای مهم را با رای و اتکا مردم تشکیل دادند. امام(ره) برای نجات کشور از استبداد و استعمار انقلاب را به پیروزی رساند و برای نجات کشور از اشغال و تجاوز دفاع ملی را به پیروزی رساند و همچنین برای تشکیل نظام اسلامی تمام نهادهای لازم را با رای و نظر مردم استقرار بخشید.

 

رئیس جمهور در مورد موضوع کووید ۱۹ گفت: امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم که شاید برای سال‌ها ادامه یابد. زندگی ما محدود شده و بخشی از آن مجازی شده است. ما دیگر به این زودی‌ها نمی‌توانیم وقتی به هم می‌رسیم با یکدیگر دست بدهیم.

 

وی بیان کرد: ما مثل گذشته که ده یا بیست نفر دور هم بشینیم و گل بگوییم و گل بشنویم برای ماه‌ها این کار را باید ترک کنیم. کسی که مبتلا به این ویروس شد باید بگوییم خود را قرنطینه کنند. این دوران از اسفند و فروردین سخت‌تر است، زیرا آن موقع بسیاری علائم بیماری مثل سرفه را داشتند، اما الان شکل بیماری عوض شده و برخی نشانه‌های بالینی ندارند.

 

روحانی تصریح کرد: کار ما امروز یک مقداری سخت‌تر از گذشته شده است. خیلی چیز‌ها در جامعه ما در حال تغییر و تحول است. برخی از اقشار در کشور ما قهرمان ساز بودند؛ امروز قهرمانان جامعه ما در قدم اول آن‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.

 

رئیس جمهوری گفت:، چون واکسن و داروی قطعی نداریم ویروس در جامعه میچرخد؛ به یک استان می‌رود و بعد خسته می‌شود و به جای دیگر می‌رود. در این شرایط سامان دادن به زندگی و اقتصاد مردم از مسائل مهم است. در بخش تولید دچار یک تفاوت زیاد در اسفند و فروردین نیستیم، اما در بخش خدمات اختلافی وجود داشت. ما نمیخواهیم بگوییم به سفر نروید، اما با کرونا زندگی کنید و با احتیاط کامل.

 

وی با اشاره به پایش روزانه ویروس کرونا اظهار کرد: دنیا هم شبه همین معیار‌ها را دارد. تعداد مبتلایان روزانه اعلام می‌شود. تعداد مبتلایان برای مردم نگران کننده نباشد. این تعداد بر مبنای تست است. پس نگران نشویم این ابتلا و آمار، چون بر مبنای تست است به نفع اینده است که از آلودگی دیگران جلوگیری می‌کند. اما در عین حال مراقبت کامل و سخت را باید انجام دهیم.

 

روحانی در ادامه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا یکی از معیارهای ما برای اوج یا نزول بیماری کرونا است، البته این تعدادها برای مردم نگران کننده نباشد زیرا آمارها بر مبنای تست است؛ اما مراقبت سخت باید انجام شود. معیار دیگر شدت این اپیدمی بیماری کرونا است؛ در کشور ما این اپیدمی زیر یک است اما بعضی استان‌ها بالای یک درصد هستند که نیازمند کمک همگانی است؛ اشغال تخت بیمارستانی هم برای ما معیار مهمی است.

 

رئیس جمهوری بیان کرد: نشاط کادر درمان جای شکر دارد زیرا علی القاعده باید به دلیل کار سخت و سنگین خسته شده باشند همچنین مشکل تجهیزات هم نداریم که مردم باید بدانند. خواسته ما از مردم همراهی و رعایت اصول بهداشتی است؛ امیدوارم پایان این داستان پرافتخار و شبیه پایان دفاع مقدس باشد؛ در جلسه امروز چند تصویب جدید اتخاذ کردیم.

 

او تصریح کرد: از امروز مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نمازهای یومیه باز گشایی می‌شود؛ همچنین ساعات کاری تمامی پاساژها به طور کلی برداشته شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی رئیس جمهوری امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است