Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:21:34 GMT

ایالت «جورجیا» برای سرکوب اعتراضات به گارد ملی متوسل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۸۷۵

ایالت «جورجیا» برای سرکوب اعتراضات به گارد ملی متوسل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «برایان کمپ» فرماندار ایالت «جورجیا» آمریکا، با اعلام حالت فوق‌العاده در این ایالت، گارد ملی را برای مهار اعتراضات در شهر «آتلانتا» فراخواند.

گفتنی است آنچه مردم آتلانتا را به خیابان‌ها کشانده، موج سراسری اعتراضات به قتل مردی سیاهپوست به دست پلیس است که حدود ۴ روز پیش در شهر «میناپولیس» ایالت «مینه سوتا» رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا می‌شود احضار گارد ملی در واکنش به خشونت معترضان و غارت اموال عمومی انجام می‌شود.

جالب آنکه ترامپ نیز چندی پیش در یک پیام توئیتری، مردمی که از سیاست‌های نژادپرستانه دولت وی به خشم آمده بودند؛ غارتگر خطاب کرد و گفت که پاسخ آنها را با گلوله می‌دهد.

البته، وی بعدا لحن خود را ملایمتر کرد و مدعی همدردی با معترضان شد.

کد خبر 4937193 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایالت جورجیا نژادپرستی پلیس آمریکا سیاهپوستان ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق ایران عربستان سعودی روسیه دونالد ترامپ فلسطین سوریه ونزوئلا افغانستان لیبی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تامین تسلیحات برای اسراییل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088405

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • فیلم/ سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی در آمریکا
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت