Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:41:44 GMT

تحلیل مطبوعات فارس از ترکیب هیات رییسه مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۹۴۳

تحلیل مطبوعات فارس از ترکیب هیات رییسه مجلس یازدهم

پیش از این گفته شده بود که دو نماینده استان فارس در مجلس یازدهم برای عضویت در هیات رییسه این دوره مجلس نامزد شده‌اند اما این استان همچون دوره دهم از داشتن نماینده‌ای در هیات رییسه در سال اول فعالیت مجلس بی‌نصیب ماند.

روزنامه افسانه چاپ شیراز این عنوان را برای صفحه نخست خود برگزید: "گزارش افسانه از دلایل عدم حضور نمایندگان فارس در هیات‌رییسه مجلس: نمایندگان فارس در انتخاب هیات‌رییسه اختلاف‌نظر داشتند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه در ادامه نوشت که جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان و رحیم زارع نماینده مردم آباده ،‌بوانات، خرم‌بید و سرچهان در اندیشه تصدی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه هستند.
افسانه به نقل از جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس یازدهم نوشت:‌ کاندیداتوری فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و کوه‌چنار در انتخابات مجلس بدون طرح در مجمع نمایندگان فارس و بر اساس نظر شخصی نماینده کازرون بوده است و تا آنجا که مطلع هستم، همه نمایندگان فارس به جز یکی‌دو نفر برای کسب ریاست مجلس به قالیباف رای داده‌اند.

روزنامه سبحان نیز عبارت "معیشت، کانون تمرکز انتظارات از بهارستان" را در صفحه نخست برجسته کرد.
این روزنامه در ادامه این پرسش را طرح کرد: سهم ۱۸ نماینده فارس از جایگاه ریاست کمیسیون‌های تخصصی چقدر خواهد بود.
این روزنامه نوشت: عکس‌ها و گمانه‌زنی‌های مجلس نشان می‌دهد تعدادی از ۱۸ نمانیده استان فارس که سوابق اجرایی داشتند، هم نظر بر انتخاب قالیباف به عنوان رییس مجلس بودند.
روزنامه سبحان افزود:  شتاب مجلس در انتخاب هیات‌رییسه با توجه به رکودی که کرونا بر کشور تحمیل کرده و نیاز جامعه به سر و سامان یابی قوه مقننه بعد از چندین ماه تعطیلی را می‌توان به فال نیک گرفت.

روزنامه خبرجنوب نیز عنوان صفحه نخست خود را چنین برگزید: " قالیباف = ۳۷ -  ۲۶۷  / دو رقیب به هم رسیدند".
این روزنامه عکس نخست خود را به تصویری از گفت‌وگوی رییس‌جمهوری و رییس مجلس یازدهم اختصاص داده است.
این روزنامه همچنین پیام رییس‌جمهوری به رییس‌مجلس یازدهم را شامل سه نکته مهم دانسته و نوشته است:  دکتر حسن روحانی در این پیام ابراز امیدواری کرده است که با تلاش مشترک و تعامل سازنده بین دولت و مجلس، شاهد هم افزایی بیشتر در ساماندهی امور کشور برای رفع مشکلات مردم، افزایش امید در جامعه و خدمت بیشتر به ملت بزرگ ایران باشیم.

روزنامه شیرازنوین نیز روز شنبه سرمقاله خود با عنوان "مجلس انقلابی" را به این موضوع اختصاص داد.
این روزنامه نوشت: اینک مجلس در اختیار نیروهای انقلاب است. نباید این نکته را فراموش کنیم که مطالبات ملت بر اثر سهل‌انگاری‌ها و فساد موجود،‌بسیار است و این بار، نیروهای انقلاب قول ساماندهی آن را داده‌اند.

روزنامه تماشا نیز این عنوان را در صفحه نخست درج کرد: گام اول ۱۸ نماینده فارس موفق نبود،‌اما هنوز در انتخابات کمیسیون‌ها فرصت باقی است.
این روزنامه در این باره نوشت:‌انتخابات هیات رییسه حداقل برای سال اول فعالیت مجلس تمام شد و دست فارسی‌ها از کرسی‌های دوازده گانه آن کوتاه ماند،‌ در حالی که استان اصفهان دو عضو، تبریزی‌ها دو عضو و پنج استان هم هر یک، یک عضو در هیات رییسه دارند . هنوز فرصت مهم دیگری باقی‌است که نمایندگان باتجربه‌تر همچون رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر، رحیم زارع نماینده مردم آباده،‌ بوانات،‌خرم‌بید و سرچهان و جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در انتخابات کمیسیون‌ها به مسؤولیت برسند.

 روزنامه نیم‌نگاه نیز در صفحه نخست نوشت: قالیباف سکاندار مجلس شد.
این روزنامه سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه را به عنوان تیتر یک برگزید و نوشت: فشار حداکثری آمریکا را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در هم می شکنیم.

روزنامه طلوع نیز در صفحه نخست نوشت: قالیباف با ۲۳۰ رای موافق به عنوان رییس مجلس یازدهم برگزیده شد.
این روزنامه سخنان استاندار فارس را به عنوان تیتر یک برگزیده است: اهمیت خط دو قطار شهری شیراز از نظر توازن بین مناطق شیراز.

روزنامه عصرمردم تیتر "پایان حفاری تونل و آغاز عملیات ریل‌گذاری خط دو متروی شیراز " را در صفحه نخست برجسته کرد.
این روزنامه در سرمقاله‌ای با عنوان "رابطه جنایت با تضاد سنت و مدرنیته" نوشت:‌ قتل عمدی یک دختر ۱۴ ساله به دست پدرش هرچند افکار عمومی را به شت تحت تاثیر قرار داد.
این روزنامه افزود:‌ باید خانواده‌ها را از جهالت، خشم و تعصبات کورکورانه برهانیم و چنین وقایع تلخی را آسیب‌شناسی نماییم. فقر فقط مادی و اقتصادی نیست. فقر معنوی و ناشی از جهل و خرافه و بدبینی و گاه حاشیه پردازی به امور روزمره از فقر مادی بدترند.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مجلس یازدهم شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مجلس یازدهم شیراز فارس مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مجلس یازدهم شیراز فارس نمایندگان فارس هیات رییسه نماینده مردم صفحه نخست مجلس یازدهم رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه دولتی ایران در مطلبی به انتقاد شدید از کریمی قدوسی پرداخت.

این روزنامه نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.

در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعا‌های این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند