Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:45:59 GMT

اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در خائیز مستقر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۴۹۸۸

اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در خائیز مستقر شد

محسن جلیل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت پشتیبانی و سلامت نیروهای مختلف اطفای حریق در جنگل‌های خائیز کهگیلویه، این بالگرد پشتیبانی امدادی از تمام نیروهای فعال در منطقه را انجام می‌دهد.

وی افزود: همچنین در زمینه پوشش زمینی نیز دو کد امدادی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در پایین دست محل آتش سوزی مناطق حفاظت شده خائیز مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خدمات رسانی و حمایت همه جانبه از نیروهای مستقر در ارتفاعات محل آتش سوزی جنگل‌های خائیز در دستور کار است و در صورت نیاز نیز ظرفیت‌های امدادی در منطقه را افزایش خواهیم داد.

جلیل تصریح کرد: اورژانس هوایی و زمینی استان با تمام تلاش و رصد لحظه‌ای حوادث احتمالی عملیات اطفای حریق در خائیز را پوشش می‌دهد.

 از  ساعت ۱۹ روز پنجشنبه تاکنون بخشی از جنگل های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است.

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران و امروز بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر امروز نیز آتش در شهرستان سردسیری دنا به ارتفاعات کوهای مشرف به روستاهای کره سرایت کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

برچسب‌ها اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی آئینی که ظهر سه شنبه با حضور برخی مسؤولان استانی، برگزار شد، «سجاد بهرامی» به عنوان شهردار سی سخت معرفی شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم گفت: منش مردم این دیار، ریشه در علم و فرهنگ دارد و شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.

علی محمد روستا افزود: شهر سی‌سخت یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است و شهردار این شهر باید برای آبادانی شهر سی‌سخت تلاش و همت مضاعفی داشته باشد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت رفع و این شهر بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران آماده شود.

کد خبر 6079827

دیگر خبرها

  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • توزیع کودشیمیایی در۷۰ کارگزاری خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • برتری ورزشکار کهگیلویه‌ و بویراحمدی در مسابقات تیراندازی منطقه‌ای