Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@14:43:36 GMT

اعلام زمان آغاز ترم تحصیلی آینده دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۵۰۵۳

صراط: دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در پاسخ به برخی شایعه‌ها برای تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان قصد به تاخیر انداختن زمان برگزاری کنکور و آزمون‌های دیگر را نداریم؛ چرا که تمام تلاش ما این است که ورودی‌های سال ۹۹ را ترم آینده به کلاس‌های درس مجازی یا حضوری ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: تاریخ‌های اعلام شده برای برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ آخرین ظرفیتی است که بتوانیم پاسخ داوطلبان پذیرفته شده در اوایل مهر ماه سال جاری را داشته باشیم.

وزیر علوم همچنین در خصوص زمان احتمالی بازگشایی ترم آینده دانشگاه‌ها نیز خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان ترم آینده با تاخیر یا در بهمن ماه آغاز نمی‌شود؛ چرا که دانشجویان فعلی ما مشکلی برای ثبت نام و حضور در کلاس‌های درس در ترم آینده ندارند، ممکن است حتی دانشجویان زودتر از مهر ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما برای ورودی‌های جدید این است که ترم آینده را از اول پاییز یعنی مهر ماه شروع کنیم.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان روی برگزاری ترم آینده از بهمن ماه حساب باز نکنند، تاکید کرد: اگر پاسخ آزمون‌های ما با یک یا دو هفته‌ای تاخیر اعلام شود، این مدت را به صورت برگزاری کلاس‌های فشرده جبران خواهیم کرد؛ بنابراین ترم آینده از مهر ماه برگزار خواهد شد.

وزیر علوم به پیش‌بینی وضعیت آموزش دانشگاه‌ها در ترم آینده اشاره کرد و افزود: ما خوشبختانه در ترم جاری علی‌رغم اینکه آمادگی قبلی نداشتیم، به خوبی دانشگاه‌های ما توانستند از طریق آموزش‌های مجازی آموزش دانشجویان خود را پیش ببرند و به جز واحد‌های علمی آموزش سایر درس‌ها به خوبی پیش می‌رود. برخی از دانشگاه‌های ما حتی آماده برگزاری امتحان نیز هستند، بنابراین برای ترم بعد ما دو گزینه را با هم پیش می‌بریم؛ اول اینکه ابتدا اگر مشکل بیماری برطرف و روال عادی شد، آموزش‌های ما حضوری خواهد بود، اما اگر ستاد مدیریت بیماری شهریور ماه اعلام کرد احیانا در مناطق یا استان‌هایی برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها احتیاط لازم است، ما ظرفیت‌های آموزش مجازی را همچنان تقویت می‌کنیم و کلاس‌ها را به این صورت ادامه خواهیم داد و تاخیری در برگزاری این کلاس‌ها ایجاد نمی‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زمان آغاز ترم تحصیلی وزیر علوم آزمون سراسری دانشگاه دانشگاه ها ترم آینده کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ورود تمامی دانشجویان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) که آزمون سراسری برگزار می‌شود به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روز‌های ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق درب‌های ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟