Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عضو عصائب اهل الحق عراق با محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان، خواستار دخالت سازمان‌های بین‌المللی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن سالم» نماینده عضو عصائب اهل الحق عراق در پارلمان این کشور در بیانیه‌ای، خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان به نژادپرستی را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، او گفت که نیروهای آمریکایی از خشونت افراط‌گونه و کشنده علیه اعترضات مسالمت‌آمیز در ایالت «مینسوتا» استفاده می‌کنند و اینگونه حقوق بشر ادعایی آمریکا رنگ می‌بازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن سالم با خطاب قرار دادن «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت: «ای پامپئو حقوق بشر کجاست؟ آیا دموکراسی مد نظر شما کشتار معترضان مسالمت‌جو را جایز می‌داند؟»

این نماینده عراقی سپس از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواست تا هرچه سریعتر برای توقف «جنایات نیروهای آمریکایی» علیه معترضانی که خواستار حقوق خود و برچیده شدن نژادپرستی علیه سیاه پوستان هستند، وارد عمل شوند.

روز دوشنبه بود که یک افسر پلیس در شهر «مینیاپولیس» سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

انتشار این تصاویر، موجی از خشم در ایالت «مینسوتا» را موجب شده و اعتراضات از روز گذشته به نیویورک نیز کشیده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مینیاپولیس اعتراضات آمریکا نژادپرستی عصائب اهل الحق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد