Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهوش معاذی‌نژاد روانشناس کودکان با بیان اینکه دوران بلوغ دورانی بسیار حساس و حیاتی است، گفت : پژوهش‌ها نشان داده دخترانی که در دوران بلوغ رابطه صمیمانه‌ای با پدرشان تجربه کرده‌اند در تحصیلات و ارتباطات صحیح موفق‌تر عمل کرده‌اند.

او گفت : همچنین این گونه دختران سلامت جسم و روان بیشتری دارند و در آینده روابط بهتری با همسرانشان خلق می‌کنند و هرچه این ارتباط عمیق‌تر و صمیمی‌تر باشد دختران کمتر در دام اشتباه و خلاف و روابط ناسالم، گرفتار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در واقع دخترانی که در محیط خانواده از نیاز به صمیمیت و احترام و توجه محروم می‌شوند طعمه خوبی برای سودجویان هستند و به راحتی به افراد دیگر و بخصوص جنس مخالف وابسته می‌شوند و ممکن است به بیراهه رفته و تسلیم هیجانات و احساسات شوند.

او ادامه داد: بنابراین در این دوران نیاز برآورده نشده صمیمیت در دختران بسیار خطرناک است و پدران نقش بسیار مهمی را در شکل‌گیری این جریانات بازی می‌کنند و برای درمان یا پیشگیری از اتفاقات ناگوار و تلخ نظیر قتل رومینا به دست پدرش لازم است راهکار‌هایی را برای پدرانی که آرزویی جز خوشبختی و موفقیت دخترانشان ندارند، اما شاید راه و روش برخورد صحیح با دخترانشان را در هیچ مدرسه‌ای آموزش ندیده اند و این به علت ضعف سیستم آموزشی است، توضیح دهیم.

این مشاور و روانشناس گفت: در دوران بلوغ به جای نصیحت و سرزنش بیشتر به دخترانتان گوش دهید چرا که همین گوش دادن شما باعث رشد عزت نفس در وی شده و او را به تفکر بیشتر وادار می‌کند و باعث اصلاح شدن نظراتش می‌شود و شخصیت ثبات یافته و منسجم تری را در خود پرورش خواهد داد.

معاذی نژاد افزود: برایش توضیح دهید که ممکن است در این دوران توجه پسرانی را به خود جلب کند و لزوما هر توجهی نشان دهنده علاقه مندی به وی نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد پس نباید روی این موارد حساب باز کند.

او ادامه داد: به دخترانتان یاد دهید چگونه از خودش دفاع کند و حد رابطه خود با پسر‌ها را از همان ابتدا مشخص کنند.

او گفت: این اطمینان را به دخترانتان بدهید که هر مساله‌ای پیش بیاید شما و مادرش از او حمایت می‌کنید و تکیه گاه او خواهید بود و این مساله باعث می‌شود پنهان کاری نکند و در همه موارد با شما مشورت کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی کودک روانشناسی خانواده روانشناس عمومی روانشناس تربیتی دوران بلوغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام محمدفیضی، در جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر که در مسجد حاجی‌خان سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: باید بکوشیم از همان سنین پایین نسل جدید، نونهالان و کودکان‌مان در مسیر تربیت دینی و درست قرار بگیرند و با خداوند متعال همچنین اهل بیت(ع) مانوس شوند.

وی ادامه داد: وقتی ما به عنوان والدین، مربیان پرورشی و معلمان برای دختران و پسران‌مان جشن تکلیف برگزار می‌کنیم، بهتر است نامه اعمال خودمان را در مواجهه با خداوند متعال مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به بهانه برپایی جشن تکلیف برای فرزندان‌مان باید ببینیم خودمان تا چه اندازه به تکالیف‌مان عمل کرده‌ایم، ادامه داد: گرچه امروز شاهد هستیم نسل جدید تا اندازه زیادی تحت‌تاثیر فضای مجازی هستند ولی با این وجود والدین و معلمان مهم‌ترین الگوهای نسل جدید محسوب می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: نسل جدید باید از همان سنین پایین با تکالیف الهی نظیر نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، وظایف خانوادگی، تکالیف اجتماعی و سیاسی که بر عهده دارند آشنا شوند تا بعد از رسیدن به سن تکلیف و بلوغ عمل به این موارد برای آنها آسان‌تر باشد.

حجت‌الاسلام فیضی با بیان اینکه، بدون‌تردید هر چه از سن انسان می‌گذرد دایره تکالیف او وسیع‌تر می‌شود، اضافه کرد: با ورود به جامعه و پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی حجم و تنوع تکالیف بیشتر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در بخش پایانی سخنان خود به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد و ضمن تبریک این عملیات ظفرمندانه، بر لزوم مطرح کردن این رویدادها با نوجوانان و ارائه اطلاعات درست تاکید کرد و گفت: چنانچه والدین این مباحث را برای فرزندان خود بشکافند آنها تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی
  • توصیه‌ به زنان در آستانه سن یائسگی
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق