Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام پارلمانی روسیه گفت: تصمیم ترامپ برای قطع روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی که گویای عدم مسئولیت پذیری این کشور است، اقدامی در جهت تخریب یکی از مهمترین نهادهای بین المللی و تهدید دیگری برای روابط بین الملل است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که پایان دادن به روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی که روز جمعه از سوی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور اعلام شد، مظهر برخورد کشوری نیست که ادعای رهبری در جهان را دارد و در این تصمیم گیری چیزی به معنای "درک خطر" یا "آگاهی از مسئولیت" دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور بلندپایه روس امروز در صفحه فیس بوک خود، در این باره نوشت: «در این تصمیم ترامپ، نه چیزی به معنای درک خطرات وجود دارد و نه آگاهی از مسئولیت. اگر کسی که ادعای رهبری جهانی دارد، دست به تخریب یکی از مهمترین نهادهای بین المللی بزند و تلاش کند تا به بدگویی خود درباره نهادهای باقی مانده، ادامه دهد. این برخورد رهبری جهانی نیست، بلکه برعکس، چنین برخوری پاروکسیسم است، نقاب زدن به چهره است، و یک تهدید دیگر در عرصه روابط بین الملل است.»

پیش از این "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای پایان دادن به روابطش با سازمان بهداشت جهانی، ضربه دیگری به پایه و اساس حقوق بین المللی برای همکاری‌های کشورها در عرصه توسعه بهداشت است. وی افزود: «مقامات آمریکایی نمی توانند سیستم جایگزینی به جهان ارائه دهند، برای اینکه سیستم بهداشت و درمان آمریکا در شرایط همه گیری ویروس کرونا، ناکارآمدی خود را به خوبی نشان داد.»

دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد به طور کامل روابط خود را با سازمان بهداشت جهانی را قطع کند، برای اینکه رهبران این سازمان از انجام اصلاحاتی که مقامات آمریکایی بر آن اصرار دارند، خودداری کرده‌اند.

انتقاد پلوسی از تصمیم ترامپ برای قطع همکاری با سازمان بهداشت جهانیسازمان بهداشت جهانی: قاره آمریکا به مرکز جدید شیوع ویروس کرونا تبدیل شده استترامپ: چین شیوع ویروس کرونا را پنهان کرد

انتهای پیام/  

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه سازمان بهداشت جهانی بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت