Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@15:47:54 GMT

عکس | جورج فلویدهای فلسطینی و بی‌توجهی جامعه جهانی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۵۲۶۰

عکس | جورج فلویدهای فلسطینی و بی‌توجهی جامعه جهانی

یک خبرگزاری فلسطینی تصاویری از نحوه بازداشت فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی منتشر و با اشاره تلویحی به اتفاقات «مینیاپولیس» آمریکا اعلام کرد، اینها اتفاقاتی است که هر روز در فلسطین رخ می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر مینیاپولیس در روزهای گذشته صحنه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. 

 خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به همین بهانه تصاویری از نحوه بازداشت هر روزه جوانان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کرد، این اتفاقات هر روز در فلسطین رخ می‌دهد.

 

بازداشت فلسطینی‌ها به بهانه‌های مختلف به پدیده‌ای روزانه در فلسطین تبدیل شده است. اخیرا باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز سال ۲۰۲۰ تا کنون بیش از ۶۰۰ فلسطینی را در قدس بازداشت کرده است.

 باشگاه الاسیر اعلام کرد، علیرغم شیوع کرونا، رژیم صهیونیستی به موج بازداشت‌های خود ادامه می‌دهد و همه طیف‌ها از جمله کودکان و جوانان را بازداشت می‌کند.

در همین زمینه، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» از محبوس بودن حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی افزود: حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های (رژیم) اشغالگر اسرائیلی هستند که در میان آنها ۳۹ زن و ۱۷۰ کودک و ده‌ها سالخورده وجود دارند، از جمله این افراد «فواد الشوبکی» (ابوحازم) است که هشتاد سال را رد کرده و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد یا اسیر «موفق عروق» (۷۵ ساله) که از سال ۲۰۰۳ زندانی است و سرطان دارد.

وی تصریح کرد: این اسرا در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگهداری می‌شوند که بارزترین آنها «النقب، رامون، نفحه، بئرالسبع، النقب، هداریم، عسقلان، الدامون، جلبوع، شطه، عوفر، مجدود، الرمله و مسکوبیه و غیره» هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا خشونت رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد

به دنبال افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات تل آویو/ نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت خود شد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی افزایش نگرانی‌ها درخصوص احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات در تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از صدور این حکم علیه خود و دیگر مقامات این رژیم دست به دامن آمریکا و اروپایی‌ها شده است.

این شبکه به نقل از منابعی در دیوان بین‌المللی دادگستری، گزارش داد: صدور حکم بازداشت بدون چراغ سبز آمریکا رخ نمی‌دهد و به همین دلیل نتانیاهو از وزرای خارجه آمریکا و انگلیس کمک خواسته است.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت وی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

رژیم صهیونیستی نگران این است که ممکن است دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم، قرار بازداشت صادر کند. نتانیاهو از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود.

دیوان بین المللی دادگستری در روز‌های ۱۱ و ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ و ۲۲ دی ۱۴۰۲) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر ماه (۱۴۰۲)، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران‌های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • آمار‌های هولناک از توحش رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز تجاوز به غزه
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است
  • پاسخ جسورانه کودک فلسطینی به بمباران‌های رژیم صهیونیستی + فیلم