Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@01:57:47 GMT

صوفی آباد را آب برد!

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۵۴۰۸

صوفی آباد را آب برد!

اهالی منطقه صوفی آباد مدتی است که با مشکل خروج آب‌های زیر زمینی مواجه شده اند و بسیاری از خانه‌های این منطقه را آب گرفته است، که متاسفانه این مشکل در پیچ و خم پاسکاری ادارات همچنان ادامه دارد.

به گزار ش خبرگزاری فارس از کرج، اهالی منطقه صوفی آباد مدتی است که با مشکل خروج آب‌های زیر زمینی مواجه شده اند و بسیاری از خانه‌های این منطقه را آب گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان رسیدگی به مسئله در پیچ و خم پاسکاری ادارات همچنان ادامه دارد و تاکنون مشکلی از مردم حل نشده است.

محمدرضا فکور زاده، شهردار منطقه 6 کرج، در این رابطه، با بیان اینکه آبگرفتگی صوفی آباد کرج در دوسال اخیر شدت گرفته است، به خبرنگار فارس کرج، گفت: در خصوص جمع آوری آب‌های غیرسطحی وظیفه ای برای شهرداری تعریف نشده است و مقرر شد عوامل آب منطقه ای در این راستا اقدام کنند.

به گفته شهرداری منطقه 6 حجم آب در منازل خیلی بالا است و باید امکانات و اقدامات بیشتری برای این موضوع تعریف کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق به صورت متراکم در منطقه 6 و صوفی آباد رخ داده است ما نیز برای رفع مشکل چاه‌های جذبی احداث کردیم اما جواب لازم را نگرفتیم.

فکورزاده تصریح رکد: برخی قنوات استان متروکه شده اند. چندین چاه در نزدیکی منزلی که آب زیرزمینی از آن خارج می شود حفر کردیم که به دلیل نوع خاک منطقه بی نتیجه بود.

همچنین سعید نقدی، مدیر مطالعات آب منطقه ای استان البرز، به خبرنگار فارس در البرز گفت: مسؤول ساخت و سازهای غیر مجاز روی قنوات شهرداری است و در این رابطه تخلف صورت گرفته است.

نقدی وجود ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از عوامل بروز مشکل برشمرد و ادامه داد: باید برای جذب آب، چاه هایی عمیق در نقاط متعددی در صوفی آباد حفر شود.

وی در ادامه بیان کرد: عوامل دیگری همچون توسعه فضای شهری غیر کارشناسی، تراکم جمعیت،افزایش میزان تولید فاضلاب و افزایش بارندگی‌های اخیر منجر به ایجاد این مشکل شده است.

مدیر مطالعات آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه اجازه برداشت از آب‌های زیرزمینی این منطقه صادر شد، یادآور شد: تشخیص حریم قنوات به عهده آب منطقه ای است، که در این راستا مکاتبات بسیاری با شهرداری انجام شد و درخواست کردیم که پمپاژ را از میله قنوات بالا دست داشته باشیم.

نقدی اضافه کرد: همچنین درخواست شد که چاه‌هایی با عمق ساختمانی که در منطقه است توسط شهرداری حفر شود اما تا کنون تعداد محدود انجام شد و فقط شرق منطقه چاه جذبی حفاری شده است.

وی اظهار کرد: نمی توان مسیر قنات را تغییر دهیم چرا که خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد و تنها راه حل کوتاه مدت حفر چاه‌های جذبی است تا احداث فاضلاب در بلند مدت اجرایی شود.

با این تفاسیر مشخص نیست تا چه زمانی مسؤولان امر برای رفع این مشکل اقدامی عاجل در دستور کار خود قرار دهند، اما مقرر شد، هر چه زودتر، در خردی جمعی تصمیم جدید و قطعی خود را برای رفع مشکل اهالی صوفی آباد گرفته و این موضوع را به رسانه‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کرج شهرداری فاضلاب آب منطقه ای صوفی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی اصغر زارع زاده گفت: در سال گذشته جهت جلوگیری از کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، مرمت سرریز بند کرخنگان (بوروئیه هرات)، مرمت بخشی از بند رحیم آباد ابرکوه، مرمت آبگیر بند‌های مروست، مرمت آبگیر بند هرات ۲، اجرای تثبیت بالادست بند رحیم آباد و همچنین لایروبی بخشی از بند‌های تغذیه مصنوعی دره گاهان، دربید، سیل بند دم هفت اردکان، سیل بند ده عروس بهاباد، بند هرات ۱، بند کرخنگان، بند‌های مروست و بند بهادران ۲ با حجم بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب انجام شده است. 
وی افزود: لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی به منظور افزایش طرفیت آبگذری آبگیر و کانال ها، افزایش ظرفیت مخزن بند و افزایش نفوذ پذیری نیز همچنان انجام می‌شود. 
زارع زاده ادامه داد: باتوجه به پیش بینی وقوع احتمالی سیل در آینده، ادامه لایروبی سیل بند‌های دم هفت اردکان، بند رودخانه شور ابرکوه، بند‌های صادق آباد، بند بهادران ۲، بند بهاباد ۲ و بند‌های مروست و ادامه مرمت بند رحیم آباد در دست اقدام می‌باشد. 
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی را مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست. 
وی در پایان اظهار داشت: هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نمی‌باشد و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای جبران بخش کوچکی از خسارت به سفره‌های آب زیرزمینی باشد.

دیگر خبرها

  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی   
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول