Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از معرفی روستای سر بیشه گچساران به عنوان روستای ملی صنایع دستی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید صفائی ‌با اعلام این خبر که سربیشه روستای ملی صنایع دستی می‌شود، گفت: این روستا ظرفیت بالایی در حوزه صنایع دستی دارد و حدود 770 نفر بافنده در این روستا مشغول به کار هستند که عمده این بافندگان را زنان تشکیل می‌دهند

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل قابلیت‌های زیادی مثل بحث گردشگری، نزدیکی به شهرستان گچساران، قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی و نزدیکی به روستای امامزاده جعفر(ع) زمینه ثبت ملی این روستا فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای ثبت ملی روستای سربیشه در حوزه گردشگری و صنایع دستی با حمایت بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: در سطح استان حدود 115کارگاه صنایع دستی به صورت گروهی کار می کنند که 40 درصد در شهر و 60درصد در روستا فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:برندسازی، استاندارد سازی، بسته بندی و برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال 99است.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش وپرورش استان با اشاره به اهمیت هفته سلامت گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت زنگ سلامت در سه هزار مدرسه و باحضور ۱۷۲ هزار دانش آموز برگزار شد.
جمالی افزود: باهدف کمک به سلامت جامعه و خانواده‌ها برنامه ها و فعالیت‌های متنوعی درسطح استان درحال اجراست و امروز تحت عنوان آموزش وپرورش به دانشگاه‌ها زنگ نمادین سلامت درمدرسه شهید پرهیزگار مادوان نواخته شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: شعار امسال هفته سلامت است.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم وتاثیر گذار درسلامت جامعه است افزود: اگر خانواده ازسلامت برخودار باشد در شاخص‌های مختلف می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و توسعه وسلامت جامعه به خانواده وابسته است.
وی با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته سلامت گفت: براساس روز شمار حضور در گلزار مطهر شهدا و برپایی برنامه‌های مختلف درمدارس باهدف ترویج سلامت درجامعه را دردستور کار داریم. داستار سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد هم گفت: ۳۰ مربی بهداشت به مدت ۱۸۰۰ ساعت درهفته مسائل بهداشتی را درمدارس به دانش آموزان آموزش می‌دهند که می‌تواندسهم بسزایی درترویج فرهنگ سلامت دربین دانش آموزان وخانواده‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد