Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قلی زاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:در روز‌های اخیر  حمله یک قلاده گرگ در روستای ارجین خرمدره باعث زخمی شدن چهار باغدار شد.   قلی زاده با بیان اینکه کارکنان این اداره کل، در حال پایش و رصد حریم های روستایی هستند  به خانواده‌ها هشدار داد تا از تنها گذاشتن کودکان و کهنسالان و افراد ناتوان در حاشیه روستا‌ها و مزارع اکیدا خوداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مقام مسئول با اشاره به اینکه  متاسفانه باغداران پس از کشتن گرگ مهاجم اقدام به از بین بردن لاشه آن کرده اند گفت: از این رو هیچ اطلاعاتی از نوع نژاد گرگ مهاجم و  علت حمله آن نداریم.   او تاکید کرد: افراد در صورت اجبار به کشتن گرگ متهاجم از دست زدن به لاشه آن جدا خودداری و  بلافاصله ماموران محیط زیست را مطلع کنند تا جسد حیوان از لحاظ نژاد و وجود بیماری مورد  بررسی قرار گیرد .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین یادآور شد:چوپانان در فصل بهار که فصل زاد و ولد گرگ‌ها می‌باشد هنگام چرای دام‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات سرسبز روستا‌های زنجان مواظب باشند تا گرگ به گله نزنند.
او افزود: کمبود طعمه ناشی از شکار بی رویه شکارچیان، پراکنش زباله ها، پسماند‌های غذایی و لاشه حیوانات تلف شده در اطراف روستا‌ها و شهر‌ها  ازدیگر عوامل و محرکی قوی برای نزدیک شدن گرگ‌ها و همچنین سگ‌های ولگرد به سکونت‌گاه‌های انسانی است.   قلی زاده  از روستاییان و شهروندان خواست در صورت مشاهده گونه‌های جانوری درنده، چون گرگ در اطراف سکونتگاه‌های خود بلافاصله موضوع را از طریق تلفن‌های ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ اطلاع دهند تا اقدمات لازم برای متواری کردن آن‌ها صورت گیرد.   انتهای پیام/ن  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله گرگ حیات وحش زنجان محیط زیست زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که هدف از هجمه علیه آنروا موضوع عدم بی‌طرفی این آژانس نیست بلکه هدف از آن حذف مساله آوارگی و پناهندگی فلسطینیان است.

لازارینی گفت: ۱۸۰ ساختمان از ساختمان‌های آنروا در نوار غزه ویران شده که در این بین ۱۶۰ ساختمان به صورت کامل ویران شده‌اند.

وی افزود: من از توصیه‌های موجود در گزارش کمیته تحقیقات مستقل استقبال کردم. ما به پیاده‌نمودن توصیه‌های گزارش گروه تحقیقات مستقل درباره آژانس پایبند هستیم.

لازارینی ادامه داد: اجرای برخی از این توصیه‌ها را که در گزارش گروه مستقل آمده فوراً شروع می‌کنیم و به اجرای همه آن‌ها متعهد هستیم.

کمسیر کل آژانس آنروا افزود: بدون حمایت کشورهای عضو قادر نخواهیم بود برخی از این توصیه‌های ذکرشده در گزارش گروه تحقیقات مستقل را اجرا کنیم.

وی افزود: اسرائیل دلیلی برای مشارکت کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. ممانعت از ورود کمیسر آژانس به نوار غزه موضوعی بی سابقه است.

کد خبر 6087022

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود