Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:23:58 GMT

رادیو نمایش، پیشتاز آثار راه‌یافته به جشنواره ABU

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۰۳۹

رادیو نمایش، پیشتاز آثار راه‌یافته به جشنواره ABU

رادیو نمایش با سه اثر برگزیده از مجموع ۱۶ اثر رادیویی ارسالی سازمان صدا‌وسیما به جشنواره ABU ، بیشترین تعداد آثار رادیویی را به خود اختصاص داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نمایش کوتاه «ساعت ۱۰:۰۲» نوشته فرهاد امینی، مستند نمایشی«مثلث آتش» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی و نمایش بلند«عروس «گازلی گل» از مجموعه «پشت سایه شب» به کارگردانی آشا محرابی، ۳ اثر از رادیو نمایش هستند که به جشنواره ABU امسال راه یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشا محرابی، کارگردان نمایش بلند«عروس گازلی‌گل» این اثر را کاری در ژانر وحشت عنوان کرد و افزود: مریم تاجیک نویسندگی آن را بر عهده دارد. همچنین فرهاد امینی درباره نحوه تولید نمایش کوتاه«ساعت ۱۰:۰۲» گفت: نمایش کوتاه «ساعت ۱۰:۰۲» بر اساس یک ایده صرفا صوتی شکل گرفته و با همکاری جمعی از دوستان مرکز هنرهای نمایشی ضبط شده است، ایده اصلی این بود که نمایشی طراحی شود که صرفا متکی به صوت باشد و در مدیوم‌های دیگر قابل پخش نباشد، در واقع این نمایش تلاشی برای شکلی از تنظیم رادیویی است که از ایده اولیه تا کل ساختار داستانی را در یک قالب کاملا صوتی و متکی بر صدا شکل خواهد داد، به این معنا که تمام ساختار دراماتیک اثر متکی بر یک اتفاق صوتی است.

امینی افزود: نمایش در یک خانه سالمندان اتفاق می‌افتد و با استفاده از یک عنصر دراماتیک صوتی، تنهایی یک پیرمرد را در این خانه سالمندان نشان می‌دهد. نمایش«ساعت ۱۰:۰۲» موفق به کسب عنوان نمایش برگزیده در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تهران شد و حالا برای نشان دادن ظرفیت‌های نمایش کوتاه در رادیو نمایش به جشنواره ABU ارسال شده است.

در ادامه ژاله محمدعلی، تهیه‌کننده مستند نمایشی «مثلث آتش» گفت: این اثر مستندی نمایشی به نویسندگی زهرا کولیوند است. این نویسنده با مراجعه به آتش نشانی درباره حادثه پلاسکو و با افرادی که از حادثه پلاسکو زنده مانده بودند، مصاحبه کرد و آنها یک سری فیلم و صدا از روز حادثه در اختیار رادیو نمایش قرار دادند که از ماحصل صداهای فیلم و مصاحبه‌ها و نمایش، مستند نمایشی «مثلث آتش» تولید شد. محمدعلی افزود: نمایش«مثلث آتش» 36 دقیقه است و کاملا بر اساس واقعیت ساخته شده و تلاش کردیم آن را مستند گونه روایت کنیم.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ABU رادیو نمایش رسانه ملی جشنواره ABU رادیو نمایش نمایش کوتاه ساعت ۱۰ ۰۲ مثلث آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو