Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز سادات فرزانه مدیر دبیرستان دخترانه سمای2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزش غیرحضوری این مدرسه در راستای آمادگی امتحانات اظهار کرد: فرآیند آموزشی مدرسه ما از همان روزهای ابتدایی تعطیلات بلافاصله در بستر شبکه‌های اجتماعی آغاز و تمامی کلاس‌ها به صورت منظم و براساس برنامه درسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی مولفه‌های آموزشی از جمله آزمون، آزمونک، تکلیف و برگزاری کلاس‌های جبرانی در این مدت بدون هیچ گونه وقفه‌ای تداوم داشت؛ به طوری که حدود 90 درصد محتوای آموزشی و کلاس‌های درسی در بستر فضای مجازی برگزار شد. بسیاری از کلاس‌ها در بستر نرم افزار اداب کانکت برگزار شد و فیلم‌های آموزشی ذخیره شده در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

فرزانه ادامه داد: تکرار چندباره کلاس‌ها زمینه را برای یادگیری بهتر دروس از سوی دانش آموزان فراهم کرد؛ خوشبختانه کلاس‌های مجازی در این مدت به بهترین شکل ممکن برگزار شد و دانش آموزان آمادگی لازم را برای امتحانات کسب کردند. امتحانات نیز با رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش درحال برگزاری است.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای2 تهران با اشاره به نحوه ارزیابی دانش آموزان تصریح کرد: بخش اعظمی ارزیابی دانش آموزان براساس فعالیت‌ها، شناخت معلمان از دانش آموزان در طول سال تحصیلی، حضور در فضای مجازی، آزمون‌ها و امتحانات پایان ترم انجام خواهد شد.

وی درباره چالش‌های آموزش مجازی در این مدت بیان کرد: غافلگیری در حوزه آموزش غیرحضوری، اصلی ترین چالشی بود که مدارس با آن مواجه شدند؛ چرا که محتوای درسی ارائه شده توسط دبیران با فضای مجازی متناسب نبود و باعث ایجاد وقفه در روند آموزشی برخی از دروس شد. دبیران در ابتدای امر، برنامه خاصی را برای تولید محتوای درسی در فضای مجازی نداشتند اما پس از مدتی توانستند خود را با شرایط تطبیق دهند و برای شرایطی شبیه به شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی داشته باشند.

فرزانه اضافه کرد: برخی از دانش آموزان در روزهای ابتدایی حضور در سامانه ال ام اس واحد الکترونیک، به صورت مکرر با قطعی و خروج ناگهانی از سامانه مواجه می‌شدند؛ این موضوعات در ابتدای موجب سردرگمی دانش آموزان شده بود. اما با گذشت زمان و استفاده از سرورهای قدرتمند، این مشکلات برطرف شد.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای2 تهران شرایط پیش آمده را دوره آموزشی قوی برای مدارس قلمداد کرد و گفت: این شرایط باعث شد تا بتوانیم متناسب با شرایط مدرسه، برنامه ریزی دقیق و مدونی را در حوزه آموزش مجازی داشته باشیم و علاوه بر شناسایی چالش‌های موجود، زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مدرسه را بازسازی کنیم. درحال حاضر به دنبال ترمیم آسیب‌های ناشی از آموزش غیرحضوری هستیم تا در آینده با آمادگی بیشتری شرایط بحرانی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به استقبال دانش آموزان از فضای مجازی اضافه کرد: استقبال دانش آموزان در روزهای ابتدایی تعطیلات از آموزش مجازی اندکی ضعیف بود؛ البته دانش آموزان از حضور در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجود استقبال بیشتری کردند چرا که استفاده از آن‌ها آسان است. اما به تدریج با تخصصی تر شدن آموزش مجازی و استفاده از بسترهایی مانند اداب کانکت، باعث شد تا برخی از دانش آموزان با چالش مواجه شوند.

فرزانه در پایان با اشاره به سامانه آموزشی «شاد» خاطرنشان کرد: سامانه شاد زمانی رونمایی شد که بسیاری از مدارس، بخش اعظمی از دروس را به اتمام رسانده بودند و لذا چندان مورد استقبال دانش آموزان ما قرار نگرفت. البته ما چند فیلم آموزشی را در این سامانه بارگزاری کردیم اما تمایل دانش آموزان برای استفاده از پلتفرم‌های اختصاصی مدارس سما و دانشگاه آزاد بیشتر بود.

انتهای پیام/

108 / 167 سامانه شاد مهناز سادات فرزانه مدارس سما امتحانات دانش آموزان مشکلات آموزش مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه شاد مدارس سما امتحانات دانش آموزان مشکلات آموزش مجازی آموزش مجازی دانش آموزان فضای مجازی برگزار شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار