Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@16:53:03 GMT

هشدار چین به آمریکا و انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۰۷۹

هشدار چین به آمریکا و انگلیس

به گزارش افکارنیوز،

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بار دیگر از آمریکا و انگلیس خواست در امور هنگ کنگ که جزو امور داخلی این کشور محسوب می شود «مداخله» نکنند.

اخبار بین الملل-«جانگ جون» روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه ای از ایالات متحده و انگلیس خواست که «فوراً مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف کنند به دنبال کار خود باشند نه اینکه باعث ایجاد تنش شوند و همه جا مشکل درست کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «سفسطه بازی» این دو کشور در مورد هنگ کنگ را رد و افزود:  «چین با اظهارات بی اساس ایالات متحده و انگلیس مخالف است و کاملاً آنها را رد می کند».

این مقام چینی با اشاره به تلاش آمریکا برای کشاندن موضوع هنگ کنگ به شورای امنیت سازمان تصریح کرد: «اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورا از این پیشنهاد ایالات متحده حمایت نکرده و معتقد بودند مسائل مربوط به هنگ کنگ جزو امور داخلی چین است و هیچ ارتباطی با شورای امنیت ندارد». 

در این بیانیه آمده است: هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه چین است امور مربوط به هنگ کنگ صرفاً امور داخلی چین است و مقررات امنیت ملی برای هنگ کنگ هیچ گونه تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار نمی رود شورای امنیت نباید درگیر آن باشد.

سفیر چین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: از ژوئن سال گذشته با حمایت برخی نیروهای خارجی، اقدامات جدی سازمان یافته مانند خشونت و فعالیت های جدایی طلبانه در هنگ کنگ صورت گرفته است که تهدیدی واقعی برای امنیت ملی چین به شمار می رود.

وی گفت: پس از بازگشت هنگ کنگ به چین، انگلستان هیچگونه حق حاکمیت، صلاحیت و نظارت بر این منطقه را ندارد.

کنگره ملی خلق چین روز پنجشنبه با ۲۸۷۸ رای موافق در مقابل یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع، لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

رای گیری به این قطعنامه بدین معنا است که کنگره ملی خلق چین اجازه دارد تا قانونی را پیشنهاد و ارایه کند که بر اساس آن با جدایی طلبان، براندازان، تروریست ها و دسیسه گران همکار با دولت های ذی نفوذ خارجی در هنگ کنگ، مقابله می شود.

مقامات چین معتقدند این قانون به منظور جلوگیری، متوقف کردن و مجازات فعالیت هایی که بطور جدی امنیت ملی را به خطر می اندازد از قبیل اقدام برای تجزیه کشور و یا تلاش برای براندازی قدرت حاکم و همچنین فعالیت های نیروهای خارجی که در امور هنگ کنگ دخالت می کنند لازم است.

وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که این موضوع کاملاً داخلی است و در صورت دخالت نیروهای خارجی در امور هنگ کنگ، چین اقدامات متقابل لازم را انجام خواهد داد.

همزمان با بالا گرفتن تش ها میان چین و غرب بر سر مساله هنگ کنگ،  جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) نیز امروز شنبه ضمن ابراز حمایت از تصویب لایحه امنیتی هنگ کنگ در کنگره خلق چین، گفت: تصویب این لایحه یک «اقدام قانونی» برای پاسداری از امنیت چین است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: «از آنجایی که موضوع هنگ کنگ موضوعی است که به طور کامل به امور داخلی چین مربوط می شود، هیچ کشور یا نیرویی حق دخالت در این منطقه را ندارد».

این مقام وزارت خارجه کره شمالی که نامش در خبر فاش نشده است یاداوری کرده است: «ما قاطعانه با دخالت های بیرونی برای امنیت، توسعه اجتماعی و اقتصادی هنگ کنگ مخالف هستیم و چنین دخالت هایی را رد می کنیم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چینی آمریکا هنگ کنگ جنگ چین آمریکا اسرائیل ترامپ امور هنگ کنگ امور داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد

وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به اراضی اشغالی گفت :این کشور مایل است پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق» ایران، با کمترین گسترش تنش‌ها همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، به اراضی اشغالی سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: واضح است که اسرائیلی‌ها در حال تصمیم‌گیری برای اقدام هستند. ما امیدواریم که آن‌ها به نوعی این کار را انجام دهند که در کمترین حد ممکن باعث گسترش تنش‌ها در این وضعیت شود.

او با اشاره به جنگ غزه افزود: اما آنچه واقعاً ضرورت دارد، تمرکز دوباره روی حماس، روی گروگان‌ها، کمک‌رسانی و ایجاد وقفه‌ای در درگیری‌ها در غزه است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که کامرون همچنین گفت، انگلیس مایل است شاهد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران باشد.

او با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی گفت: باید پیام صریحی از جانب گروه هفت به آن‌ها داده شود.

وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید، به اراضی اشغالی سفر کرده است تا «پس از حمله هولناک ایران ابراز همبستگی کند.»

به گزارش ایمنا، ایران، شامگاه شنبه با حملات گسترده پهپادی و موشکی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ داد. این عملیات که «وعده صادق» نام داشت، در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و پاسخی مشروع به تجاوزات این رژیم عنوان شد.

کد خبر 745474

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالی
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن
  • جزئیاتی از دومین گفتگوی وزاری خارجه ایران و انگلیس
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا