Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:23:31 GMT

نخستین قرارداد بیمه بخش فضایی کشور منعقد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۰۸۶

نخستین قرارداد بیمه بخش فضایی کشور منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: امروزه اجرای پروژه های فضایی در تمام دنیا همچنان با ریسک بالایی همراه است و توسعه فعالیت‌های بیمه در حوزه فضایی با هدف ایمن کردن پروژه‌های فضایی از لحاظ اقتصادی، کاهش ریسک و جبران پیامدهای مالی در مسیر توسعه فعالیت‌های فضایی، نقش مهمی در شکل‌دهی حلقه های زنجیره ارزش این حوزه ایفا می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی متشکل از بازیگران حوزه فضایی و سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت بیمه، فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفت و اولین قرارداد بیمه بخش فضایی کشور منعقد شد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: توسعه کاربردها و خدمات فناوری فضایی از مهمترین اولویت‌های سازمان فضایی است و در تلاش هستیم تا با حمایت و توسعه بخش خصوصی این خدمات را در تمام حوزه‌ها مانند هواشناسی، محیط زیست، بلایای طبیعی، خدمات شهری، منابع آب و انرژی، کشاورزی و... در سراسر کشور ارائه کنیم.

وی گفت: در همین حال با توجه به اینکه تاکنون منطق اجرای پروژهای فضایی به صورت دوعاملی کارفرما-پیمانکار بوده است، به منظور استفاده از تجربه موفق رکن سوم یعنی مشاور در اجرا و نظارت هرچه بهتر پروژه های فضایی، توسعه نهادهای سه گانه کارفرما- پیمانکار- مشاور در اجرای پروژه های فضایی کشور در دستور کار سازمان فضایی ایران است.

براری ادامه داد: به عنوان اولین گام، تدوین الزامات و شاخص‌های ارزیابی و تعیین صلاحیت پیمانکاران و مشاوران بخش فضایی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه آغاز شده و شرکت‌های خصوصی می توانند به ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های مربوطه بپردازند.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه فضایی کشور، ارتقای بهره‌وری این حوزه و در پی آن ارزیابی میزان ارتقای بهره وری سایر بخش‌های تاثیرپذیر از آن را به منظور اولویت بندی و تمرکز بر حوزه های مختلف بخش فضایی در برنامه ها و پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در این راستا برگزاری جلسات هم اندیشی و مشاوره با نخبگان و متخصصان بهره وری کشور از هفته جاری آغاز خواهد شد و در این راستا سازمان فضایی ایران آماده همکاری با کلیه متخصصان فعال در این حوزه است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه حوزه ناوبری و موقعیت یابی یکی از محورهای اصلی است که برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه در دستور کار سازمان فضایی قرار گرفته، ادامه داد: این موضوع را با جدیت تا حصول نتیجه و ارائه خدمات کاربردی به جامعه، پیگیری می کنیم. در همین راستا رویداد «دات راینکس» را با مشارکت و همکاری سازمان‌های بهره‌بردار، شرکت‌های خصوصی، استارت‌آپ‌ها و افراد خلاق و کارآفرین از امروز آغاز کرده ایم که تا ۱۲ خردادماه جاری ادامه دارد.

وی گفت: این رویداد بر اساس نیازهای فعلی کشور در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی فضایی و کمک به رفع آنها برنامه‌ریزی شده که امیدواریم سرمنشا ارائه خدمات کاربردی به کشور باشد.

کد خبر 4937258 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی بیمه مرتضی براری سازمان فضایی ایران ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری نانو فناوری فضایی صندوق نوآوری و شکوفایی اینترنت واکسن تولید کووید 19 اقتصاد دیجیتالی فیس بوک سازمان فضایی ایران پروژه های فضایی دستور کار فضایی کشور بخش فضایی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند