Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:38:58 GMT

تداوم همکاری دانشگاه تهران با ستاد مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۱۱۳

تداوم همکاری دانشگاه تهران با ستاد مقابله با کرونا

در روند تداوم همکاری دانشگاه تهران با ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، رویداد نمایشگاه مجازی و کنفرانس بیماری کووید -۱۹ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران ، در جلسه‌ای با حضور فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران و همچنین جمعی از استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: «دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ظرفیت‌های بسیاری برای انجام تحقیقات مرتبط با بیماری کووید -۱۹ دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین لازم است، همکاری بین دانشگاه‌های مذکور و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهت هم‌افزایی برای مقابله با این بیماری گسترده‌تر شود».

دکتر علی‌رضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا، نیز ضمن قدردانی از ایجاد سامانه استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی برای تحلیل ذهنیت و گفتمان جامعه ایرانی در دانشگاه تهران، بر نقش مؤثر سامانه مذکور جهت سیاست‌گذاری ستاد تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در ادامه جلسه، به‌منظور ایجاد شبکه تحقیقاتی بین محققان و امکان تبادل‌نظر در موضوعات مرتبط با کرونا مقرر شد، دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری ستاد مقابله با کرونا دو رویداد شامل نمایشگاه مجازی در خرداد ۱۳۹۹ و کنفرانس روز کووید ۱۹ را در تیر ۱۳۹۹ برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران ستاد مقابله با کرونا کروناویروس مقابله با کرونا ستاد مقابله دانشگاه تهران علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی
  • عوامل خطرزای سرطان در زندگی روزمره
  • عوامل خطرزای سرطان در زندگی روزمره را بشناسید