Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی با بیان اینکه موافقت با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بزرگ‌ترین کمک به اقتصاد کشور است، گفت: دولت تا به امروز مخالف اجرایی شدن این طرح بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اثرات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بر اقتصاد و گردشگری استان یزد، گفت: شرایط کنونی که مشکلات زیادی در حوزه گردشگری به وجود آمده یکی از راه‌هایی که می‌تواند این جریان را در کشور راه بیاندازد و از ظرفیت داخلی بتوانیم به‌خوبی استفاده کنیم این است که امکان سفر برای مردم در تعطیلات آخر هفته‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه تعطیلات آخر هفته و سفر برای مردم یک‌چیز مرسوم در تمام دنیا است اضافه کرد: اکثر کشورهای دنیا تعطیلات پایان هفته‌های دو یا سه‌روزه دارند و تنها چند کشور هستند که تعطیلاتشان یک روز است.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلات پایان هفته سبب رونق گردشگری در جهان شده است ادامه داد: گردشگری استحکام‌بخش اقتصادهای دنیا، تامین کننده نقدینگی، فراهم‌کننده کار و رفاه اجتماعی و محرک بقیه بخش‌های اقتصادی در دنیا است.

فاطمی خاطرنشان کرد: با مشاهده بحث گردشگری در یزد خیلی از عوامل مختلف به این موضوع وابسته و امروز که در جریان کرونا با محدودیت‌هایی در گردشگری روبه‌رو شده‌ایم، بسیاری از مشاغل مانند حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، صرافی‌ها، صنایع‌دستی و بازار به مشکل خورده و وابسته به صنعت گردشگری به‌عنوان صنعت مادر شده‌اند. در این شرایط وقتی بتوانیم این صنعت را به‌درستی در کشور رونق دهیم درواقع محرکی برای کل اقتصاد شده و جریان اقتصاد را در استان یزد و کشور ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد عنوان کرد: موافقت با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بزرگ‌ترین کمکی است که می‌تواند در شرایط کنونی به رونق گردشگری و ایجاد نقدینگی در کشور و استان‌های گردشگر پذیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان‌های یزد، شیراز و اصفهان به‌عنوان مثلث گردشگری مرکز کشور می‌توانند از تعطیلات پنج‌شنبه‌ها بهترین استفاده را ببرند اضافه کرد: پیشنهاد این طرح از سوی ما داده‌شده و برای تصویب آن کار سختی را پیش روداریم چون دولت و مجلس باید آن را تصویب کنند. علی‌رغم اینکه بخش‌های مدیریتی شهری موافقت خود را اعلام کردند و حتی بحث کاهش هزینه‌ها را نیز داشتند ولی دولت تا به امروز مخالف اجرایی شدن این طرح بوده است.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: استانداران سه استان، عوامل بخش خصوصی و دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه موافقت‌های خود را به‌صورت ضمنی اعلام کردند و امیدواریم که این طرح در مجلس ارائه و مصوب شود.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: تعطیلی پنج شنبه ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری

شهردار منطقه ۱۵تهران ضمن بازدید از مجموعه فعالیت‌های ستاد نوروزی گردشگری شهرداری تهران از راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد شیری ضمن بازدید از ستاد نوروزی گردشگری شهرداری تهران به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه گردشگری منطقه ۱۵ در ایام نوروز و سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت منطقه ۱۵ تهران به عنوان یکی از ورودی‌های مهم پایتخت، شهرداری منطقه با برپایی ایستگاه نوروزی در میدان ثامن‌الائمه پذیرای مسافران نوروزی از آخرین روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ بوده است و تاکنون این ایستگاه نوروزی میزبان و راهنمای بالغ بر ۵۰۰۰ مسافر و گردشگر نوروزی که از شهرهای خراسان رضوی، سمنان و دامغان به تهران سفر کرده‌اند، بوده است.

شیری در راستای توسعه فضاهای گردشگری منطقه ۱۵ با اعلام نویدی خوش به شهروندان تهرانی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه ورزشی و پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال ۱۴۰۳ مجدد با جذب سرمایه‌گذار بازگشایی و آماده میزبانی از شهروندان تهرانی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۱۵ ضمن برشمردن اماکن گردشگری و تاریخی این منطقه نظیر؛ زندان تاریخی هارون الرشید، کوشک امیر سلیمانی، بقعه مبارک سیده ملک خاتون و بوستان‌های آزادگان و فدائیان اسلام از شهروندان و مهمانان نوروزی برای بازدید از این اماکن در ایام نوروز دعوت بعمل آورد و گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای میزبانی از مهمانان نوروزی است و ما امیدواریم در این ایام با ویژه برنامه‌های تفریحی و اجرای تورهای ویژه این ایام توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران میزبان شایسته‌ای در سال نو باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی برج میلاد در روز ۱۳ فروردین
  • تعطیلی برج میلاد در روز طبیعت
  • تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری دربند صحنه در شب‌های قدر
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر