Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:55:21 GMT

اقامه نماز جمعه در کلیسای انجیلی مارتا آلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۴۹۰

اقامه نماز جمعه در کلیسای انجیلی مارتا آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، هرچند ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی در آلمان به پایان رسیده، اما بحران کرونا، مشکل دیگری برای مسئولان مساجد آلمان ایجاد کرده است. براساس مقررات بهداشتی جدید، نمازگزاران باید با حفظ حداقل فاصله در کنار یکدیگر قرار گیرند. این در حالی است که اکثر مساجد آلمان، فضای کافی برای چنین اقدامی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی مارتا، بخشی از فضای کلیسا را در اختیار اعضای مسجد دارالسلام قرار داده‌اند تا مراسم نماز جمعه با حضور نمازگزاران بیشتری برگزار شود.

دو ماه پیش، اعضای انجمن‌های اسلامی و مسئولان مساجد در برلین تصمیم گرفتند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه را تعطیل کنند، اما چندی پیش، دولت فدرال مجوز برگزاری مراسم مذهبی در سراسر آلمان را صادر کرد. براساس اطلاعیه دولت فدرال، نمازگزاران باید حداقل فاصله را با یکدیگر حفظ کنند. این در حالی است که بسیاری از مساجد، فضای کافی برای این کار ندارند.

در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی مارتا در منطقه نئوکلن، اتاق‌های خود را در دسترس مسلمانان قرار دادند تا نمازهای جمعه در فضای بزرگتری برگزار شود. این اقدام مسئولان کلیسا سبب شد تا اعضای مسجد دارالسلام در ماه مبارک رمضان نیز بتوانند در کنار یکدیگر به دعا و نیایش بپردازند. مونیکا ماتیاس، کشیش جامعه پروتستان در این باره گفت: «از نظر ما، ماه رمضان بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، چنین اقداماتی در دوران بحران می‌تواند به انسجام اجتماعی و ایجاد صلح در جامعه کمک کند.»

محمد طاها صبری، امام جماعت مسجد دارالاسلام نیز با تقدیر از این اقدام کلیسای پروتستان، حرکت آن‌ها را “عملی خیرخواهانه” نامید. مقامات دولت فدرال پیش از این اعلام کرده بودند که مساجد از نهم ماه مه با رعایت نکات بهداشتی باز خواهند شد. براساس مقررات جدید در آلمان، مسلمانان برای شرکت در مراسم نماز و نیایش باید ماسک بزنند، فاصله خود را با دیگر اعضای مسجد حفظ کنند و سجاده خود را به همراه داشته باشند. طبیعی است که بسیاری از مسلمانان به دلیل کمبود فضای مساجد، امکان شرکت در نماز جمعه را ندارد. با این وجود، با کمک کلیسای انجیلی در منطقه نئوکلن، ۱۰۰ نفر از اعضای مسجد دارلسلام در هفته گذشته توانستند در مراسم نماز جمعه شرکت کنند.

یکی از نمازگزاران در این رابطه گفت: «من از این اقدام کلیسای پروتستان شگفت‌زده شدم. بر اساس مقررات جدید بهداشتی، مسلمانان موظفند که با نگه‌داشتن حداقل فاصله با یکدیگر، نماز جمعه را برگزار کنند. این در حالی است که بسیاری از نمازخانه‌ها و مساجد آلمان فضای کافی برای برگزاری نماز جمعه را ندارند. اما اعضای کلیسای پروتستان فرصتی برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند تا در کنار یکدیگر نماز بخوانند و این اتفاق خوبی است. ما از مسئولان و اعضای این کلیسا متشکریم.»

کد خبر 4937318

منبع: مهر

کلیدواژه: اقامه نماز جمعه کلیسا آلمان ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ روز قدس معرفی کتاب کنفرانس بین المللی فلسطین برنامه تلویزیونی سوره قرآن معرفی نشریات فلسفه روز جهانی قدس دعا و نیایش نشست علمی عید سعید فطر کلیسای انجیلی نماز جمعه اعضای مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.
او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود