Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمسی‌ضحی دوست‌محمدیان روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح بهارانه کتاب ۹۹ با مشارکت ۹ کتابفروشی استان سمنان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی مردم به کتاب اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» از بیستم اردیبهشت مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و همزمان با سراسر کشور اجرا شد اظهار داشت: ۹ کتابفروشی در استان سمنان در این طرح همکاری و مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست محمدیان افزود: در قالب این طرح یکهزار و ۶۸۱ نفر از شهروندان استان سمنان چهار هزار و ۱۸۵ جلد کتاب از کتابفروشی های طرف قرارداد این طرح در استان خریدند.

وی گفت: در این طرح برای علاقه‌مندان زمینه خرید کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب های دانشگاهی از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح با ۲۰ درصد تخفیف فراهم شد و سقف مجاز خرید برای هر خریدار نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: ۹ کتابفروشی استان سمنان شامل ۶ کتابفروشی پاتوق کتاب، خانه کتاب بامداد، خلاق، سوشیانس، شهر کتاب و اشراق در سمنان، ۲ کتابفروشی سرزمین کتاب و کتابکده در شاهرود و یک کتابفروشی شهرکتاب در دامغان در طرح بهارانه کتاب مشارکت داشتند.

در «بهارانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش کرونا  و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتابفروشی ها در سامانه پوشش داده شد.

برچسب‌ها سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد