Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@15:26:19 GMT

کاهش ۳۹ درصدی معاملات مسکن کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۷۲۸

کاهش ۳۹ درصدی معاملات مسکن کشور

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۵۸ درصدی معاملات مسکن در تهران خبر داد و گفت: معاملات مسکن کشور از ابتدای امسال تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است.

مصطفی‌قلی خسروی گفت: از ابتدای فروردین 98 تا نهم اردیبهشت در سراسر کشور تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک 56 هزار و و780 فقره بود که در مدت مشابه امسال با کاهش 39 درصدی به 34 هزار و 449 فقره رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اول فروردین امسال تا دیروز 29 هزار و 46 فقره قرارداد اجاره در سامانه ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 34 هزار و 10 فقره حدود 15 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت معاملات مسکن تهران گفت: از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت 98 تعداد 8973 مبایعه نامه در شهر تهران به امضا رسیده بود. در حالیکه تعداد مبایعات از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت امسال 3724 فقره بوده که نشان می‌دهد قراردادهای خرید و فروش 58 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اجاره نامه ها نیز در شهر تهران 50 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در بازه زمانی اول فروردین تا نهم اردیبهشت سال گذشته 9609 اجاره نامه در تهران به امضا رسیده بود در حالی که این تعداد در همین بازه زمانی طی امسال 4789 فقره بوده است.

خسروی گفت: معاملات مسکن در اردیبهشت امسال نسبت به زمان شیوع کرونا (اسفند و فروردین) مقداری افزایش یافته اما از یکم تا نهم اردیبهشت امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک در کل کشور 25 درصد و در شهر تهران 49 درصد کاهش نشان می‌دهد. اجاره‌نامه‌ها نیز در کل کشور 18 درصد و در شهر تهران 28 درصد افت کرده است.

 

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درصد کاهش یافته تا نهم اردیبهشت معاملات مسکن شهر تهران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند