Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:56:03 GMT

پایش پوسته زمین ایران با نصب ۱۳۰ ایستگاه ژئودینامیک

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۶۷۸۱

پایش پوسته زمین ایران با نصب ۱۳۰ ایستگاه ژئودینامیک

مدیرکل ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به وارد شدن این سازمان در زمینه پایش زمین از بعد از زلزله بم، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا سعادت امروز در "رویداد ایده شوی دات راینکس؛ ارائه ایده در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی" که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: بر اساس ماده ۱۱ احکام دائمی کشور کلیه فعالیت‌های مرتبط با نقشه‌برداری بر عهده سازمان نقشه‌برداری کشور است، ولی پس از زلزله بم و لزوم ایجاد شبکه پایش، در کل کشور اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های ژئودینامیک کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شبکه‌های ژئودینامیک را سیستم‌هایی برای پایش پوسته زمین و حرکات تکنونیکی آن دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه شبکه ژئودینامیک در کشور راه‌اندازی شده است.

سعادت با اشاره به توسعه سیستم‌های موقعیت‌یابی در کشور، یادآور شد: در حال حاضر نهادهای مختلفی چون شهرداری، املاک سیستم‌های موقعیت‌یابی خود را راه‌اندازی کرده‌اند، ولی چارچوب داده‌های آن از سوی این سازمان تامین می‌شود.

مدیر کل ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه‌برداری کشور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های کشور در زمینه سیستم‌های موقعیت‌یابی انجام کارهای جزیره‌ای و جداگانه است.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در این حوزه به نمونه‌ای از کارهای جزیره‌ای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایستگاه سازمان نقشه‌برداری یا سازمان ثبت به فاصله ۵۰۰ متر احداث شدند که با تعاملات بیشتر می‌توانستیم پوشش بهتری داشته باشیم.

سعادت، حضور بخش خصوصی در توسعه سیستم‌های ناوبری را از ضروریات دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوسته زمین سازمان نقشه برداری سازمان نقشه برداری موقعیت یابی حال حاضر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به منظور پایش مزارع کلزا و ارزیابی وضعیت زراعی آن‌ها کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان به همراه کارشناس زراعت شهرستان و مسئول مرکز چنقرالوی پل از مزارع کلزای منطقه چنقرالوی پل بازدید نمودند. 

گفتنی است اکثر مزارع در مرحله شروع گل و گلدهی قرار داشتند. 

در این بازدید کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهت اخذ نتیجه و عملکرد مطلوب دانه و راندمان بالا بازدید‌های مستمر مزارع و پایش آنها از لحاظ عوامل خسارتزای گیاهی به خصوص آفات و مبارزه به موقع با آنها و علف‌های هرز، آبیاری مزارع به ویژه در مراحل نیاز به آبیاری (مرحله گل دهی و غلاف) را ضروری دانست. 

دوازده هکتار از اراضی منطقه چنقرالوی پل تحت کشت کلزا قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتسال جام ملت‌های تایلند
  • پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد