Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه قرار است دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت کنند، گفت: بانک مرکزی با این موضوع موافقت کرده است اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

سعید اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه نگرانی‌هایی در مورد نحوه فروش سهام عدالت وجود داشت، توضیح داد: این نگرانی وجود دارد که ممکن است تعدادی از دارندگان سهام عدالت به دلیل نیاز مالی فوری اقدام به فروش سهام خود کنند و تنش‌هایی در بازار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر  این احتمال وجود دارد که دارایی خود را در زمان نامناسبی به فروش برسانند. البته که این دارایی در اختیار سهام دار قرار می‌گیرد و نمی‌توان حقوق مالکیتی را از آن سلب کرد. اما چنین نگرانی‌هایی نیز وجود داشت و در جلسه شورای عالی بورس مطرح شد.

وی ادامه داد: در این راستا قرار شد بانک مرکزی امکانات و تسهیلاتی را قرار دهد تا اتفاقات مذکور رخ ندهد. رئیس کل بانک مرکزی هم قول داد، ساز و کارها را مصوب کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد که به پشتوانه سهام عدالت که امروز ارزشی حدود هفت تا ۱۵ میلیون تومان دارد اعتبار دهند.

این عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه هنوز جزئیات ارائه کارت اعتباری مشخص نیست، اظهار کرد: جزئیات هنوز مشخص نیست اما دارندگان سهام عدالت بسته به اینکه چقدر از سهام‌شان باقی مانده است می‌توانند پشتوانه اعتباری باشند که بانک مرکزی در اختیارشان قرار می‌دهد. این تصمیم برای جلوگیری رفتار هیجانی در بازار و رفع نیاز فوری افراد گرفته شده و مورد استقبال بانک مرکزی هم قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهام عدالت بانك مركزي شورای عالی بورس دارندگان سهام عدالت بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، سفارت کشورمان در روسیه اعلام کرده که تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

در سایه تحریم‌های غرب که بعد از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین همانند کشورمان علیه مسکو نیز شدت گرفته، دو کشور به سمت تقویت روابط اقتصادی خود رفته اند.

میخائیل خاچاتوریان، استادیار دانشگاه اقتصاد مسکو، می‌گوید: حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و در حوزه‌های نظیر تولید و فنی مهندسی امکان گسترش آن وجود دارد.

وی گفت، استفاده آزمایشی از «میر کارت» روسیه در ایران که به عنوان جایگزینی برای ویزا کارت و مستر کارد از سوی روس‌ها ایجاد شده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086099 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟