Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:22:11 GMT

هشدار سودان به اتیوپی: همه گزینه‌ها روی میز است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۰۳۶

هشدار سودان به اتیوپی: همه گزینه‌ها روی میز است

ارتش سودان اعلام کرد، اگر اتیوپی به تجاوزات خود ادامه دهد همه گزینه‌ها روی میز است.

به گزارش ایسنا، عامر محمد الحسن، سخنگوی ارتش سودان در گفتگو با العربیه در پی درگیری‌ها میان شبه نظامیان اتیوپی تحت حمایت ارتش این کشور و نظامیان سودان، از برقراری آرامش شکننده در مرزهای مشترک با اتیوپی برای دومین روز متوالی خبر داد و گفت، تماسها میان فرماندهان نیروهای میدانی دو کشور که همیشه با هدف حفاظت از مرزها و امنیت آن انجام می شود موجب برقراری آرامش در مرزهای مشترک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، اگر اتیوپی به تجاوزات خود ادامه دهد همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود و تجهیزاتی برای ممانعت از هرگونه نقض به مرزهای اتیوپی فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه مداخله نیروهای اتیوپی در تجاوزات اخیر کاملا واضح بود، گفت، اتیوپی در ترسیم مرزها وقت کشی می کند.

ارتش سودان روز پنجشنبه نیروهای دولتی اتیوپی را به حمایت از شبه نظامیان داخلی این کشور در حمله به پایگاه‌های سودان از طریق مرزها متهم کرد.

محمد الحسن اعلام کرد، شبه نظامیان اتیوپی مورد حمایت ارتش این کشور حملات خود را به خاک و منابع سودان ادامه می دهند.

در پی نفوذ شبه نظامیان اتیوپی به مرزها و حمله به پروژه‌های کشاورزی در منطقه "برکه نورین" و روستای "الفرسان" سودان تنش جدیدی در مرزهای مشترک این دو کشور رخ داد و شبه نظامیان با نیروهای نظامی سودان در اردوگاه برکه نورین درگیر شدند که در اثر آن یکی از نظامیان سودانی و یک کودک کشته و شش تن دیگر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شدند.

با وجود تجاوزهای شبه نظامیان اتیوپی، سابقه نداشت که سودان ارتش اتیوپی را صراحتا به حمله به خاک خود متهم کند و همیشه نیروهایی که به داخل مرزهای کشور نفوذ می کردند را شبه نظامیان خارج از کنترل دولت اتیوپی توصیف می کرد.

آن طور که از منابع خبری بر می‌آید، درگیری روز پنجشنبه بر سر برداشت از آب رود «عطبره» در منطقه «برکه نورین» رخ داد. روز چهارشنبه تعدادی از شبه نظامیان مورد حمایت ارتش اتیوپی تلاش داشتند بخشی از مسیر آب را تغییر دهند که با نیروهای سودانی درگیر و مجبور به عقب‌نشینی شدند تا اینکه روز پنجشنبه با تعداد افراد بیشتری بازگشته و به سوی نیروهای سودانی و مردمی که در آن‌جا بودند تیراندازی می‌کنند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت، در جریان درگیری ها میان نیروهای اتیوپی و نظامیان سودان داخل خاک این کشور بیش از هفت تن از نیروهای اتیوپی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه سخنگوی ارتش سودان اعلام کرد، درگیری ها به صورت جسته و گریخته میان نیروها دو کشور روز پنجشنبه ادامه داشت و نیروهای اتیوپی در این درگیری‌ها از مسلسل، تک تیراندازها و آرپی جی استفاده کردند که در اثر آن سه غیرنظامی زخمی و یک کودک کشته شدند و سپس نیروهای اتیوپی به پایگاه های خود بازگشتند و تک تیراندازهای سودان برای تامین امنیت شرق رود عطبره مستقر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی شبه نظامیان اتیوپی نیروهای اتیوپی روز پنجشنبه ارتش سودان درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟