Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«درک شووین»  (Derek Chauvin) پلیس سفید پوست آمریکایی که اقدام او در قتل یک شهروند سیاه‌پوست در ایالت مینه سوتا باعث براه افتادن موج گسترده خشم و اعتراض مردم در سراسر آمریکا شده است، ساعاتی بعد از بازداشت شدن در روز گذشته، با سپردن وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد. 

اخبار بین الملل-درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس که متهم به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی از سوی دادگاه شد؛ اما با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش  «مایک فریمن»  (Mike Freeman) دادستان ناحیه «هنپین»  (Hennepin) مینه سوتا،  این پلیس را که در روز جمعه بازداشت شده بود به قتل «درجه سه» متهم کرد. 

برخی گزارش ها نیز حاکی است همسر این پلیس آمریکایی در اعتراض به اقدام شوهرش، درخواست طلاق داده است.

فرمانده شهر مینیاپولیس در این شهر حکومت نظامی اعلام کرده اما مردم خشمگین و معترض به این اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا، بدون اعتنا به حکومت نظامی همچنان در خیابان ها حضور دارند و اعتراض ها در سراسر آمریکا ادامه دارد. پلیس تعدادی از افراد معترض در ایالت مینه سوتا را دستگیر کرده است.

اعتراض‌های گسترده مردم آمریکا به اقدام این پلیس سفید پوست در قتل جورج فلوید و رفتار غیرانسانی وی، اکنون ابعاد گسترده‌تری یافته و موج اعتراض‌ها سراسر آمریکا را فراگرفته است. 

این اقدام نژادپرستانه همچنین موجی از واکنش‌های اعتراضی را از سوی مقامات عالی و مردم کشورهای مختلف جهان بدنبال داشته و این واکنش‌ها ادامه دارد. 

جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که روز ششم خرداد پس از آنکه درک شووین با فشار دادن زانو به پشت گردن وی، رو زمین قرار داده بود و در نهایت در بازداشت پلیس جان سپرد. 

اگرچه پلیس قاتل جورج فلوید بازداشت شده اما این اقدام، نتوانسته آتش خشم مردم آمریکا را فرو نشاند. 

هم اکنون موج اعتراض‌ها به این اقدام نژاد پرستانه تا پشت درهای کاخ سفید رسیده بطوریکه نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیاه پوست آمریکا پلیس جنگ آمریکا تظاهرات کرونا ترامپ پلیس قاتل جورج فلوید اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن)‌ در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

این گروه که بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند؛ بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیئت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به اینکه نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزدهای قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند؛ در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

کد خبر 747159

دیگر خبرها

  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • دیوید تیلور المپیک پاریس را از دست داد