Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و بخشی از کالاهای گروه چهارم کالای در گمرکات اجرایی کشور شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و بخشی از کالاهای گروه چهارم کالای در گمرکات اجرایی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: الف: همانطوری که مستحضرید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات اجرایی کشور موضوع مصوبه شماره ۱۵۲۶۷۶ ت ۵۷۳۹۴ه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ نهایتا تا تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۹ تمدید گردید که معضلاتی به شرح ذیل عملا مانع اجرایی شدن کامل مصوبه شده است.

۱- طولانی شدن فرآیند انتقال ثبت سفارشات سال های قبل از سامانه ثبت سفارش به سامانه جامع تجارت جهت انجام اقدامات قانونی ثبت سفارش

۲- عدم آمادگی زیرساخت‌های سیستمی در سامانه جامع تجارت و سامانه پنجره تجارت فرامرزی (EPL) و فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های ذی مدخل در مصوبه فوق الذکر همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

۳- شیوع بیماری کرونا و تأثیر مستقیم آن در کاهش کارکرد دستگاههای اجرایی

ب: مشکلات عدم ترخیص بخشی از کالاهای گروه چهارم کالایی:

۱- این دسته از کالاها که مرتبط با مصوبه شماره ۱۵۲۶۷۷ ت۷۳۲۲ه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ می‌باشد امکان ترخیص آنها فراهم نشده که عمده دلایل آن به شرح ذیل می‌باشد.

۱-۲- عمده ثبت سفارشات متعلق به سال ۱۳۹۷ بوده و به دلیل تغییر ردیف تعرفه و یا تفکیک آنها در سال ۱۳۹۸ ویرایش این قبیل ثبت سفارشات با مشکلات عدیده ای در سامانه جامع تجارت و پرتال ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است.

۱-۳- شیوع بیماری کرونا تأثیر مستقیم در کاهش کارکرد دستگاههای اجرایی و بالطبع عدم

تحقق مصوبه فوق الذکر داشته است لهذا باتوجه به محرومیت تعداد قابل توجهی از افراد ذیحق از تسهیلات این دو مصوبه مقرر فرمایند پیش نویس مصوبه پیوست در خصوص استمهال سه ماه هر دو مصوبه در اولین جلسه هیأت محترم وزیران مطرح و مورد موافقت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجارت حسین مدرس خیابانی بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در این طرح فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.   میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.   وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری