Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش شهروند سیاه پوستِ غیرمسلح آمریکایی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جرج فلوید فشار می‎دهد.

معترضان در طول چند روز گذشته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه پوستان شده‌اند. به طور مثال، معترضان به جنایت وحشیانه اخیر پلیس آمریکا، با بستن بزرگراهی در لس‌آنجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

برخی کاربران آمریکایی تصویری از مجسمه آزادی را در حالی که پایش را بر روی گلوی قربانی اخیر تبعیض نژادی در این کشور قرار داده، به اشتراک گذاشته‌اند.

اداره پلیس مینیاپولیس اعلام کرده است افسرانی که در این قتل دست داشته‌اند را اخراج کرده است، اما این امر نتوانسته از خشم معترضان بکاهد.

خواهر جورج فلوید در این باره گفت: من می‎خواهم این ماموران به ارتکاب قتل متهم شوند، چون آن‌ها دقیقا همین کار را کردند و مرتکب قتل شدند. آن‌ها برادر مرا کشتند.

فیلونیز فلوید، برادر قربانی اخیر تبعیض نژادی در آمریکا، نیز به تازگی ویدئوی جدیدی منتشر کرده که در آن گفته تا اجرای درست عدالت ساکت نخواهد شد و خواستار اعدام آن چهار افسر پلیس آمریکایی است.

او در این ویدئو می‌گوید: «بیدار شدم، این خبر را شنیدم، به نظرم اصلا درست نیست، خیلی آزرده شده بودم، بلند شدم تا سرکار بروم، گریه می‌کردم، همسرم مدام با من تماس می‌گرفت و خبر می‌داد چه اتفاقی دارد می‌افتد، نمی‌توانستم بپذیرم، چون نمی‌فهمیدم او مدام می‌گفت برادرم مرده است، من هم می‌گفتم «چی؟ معلومه که نه!» اما فهمیدم او به دست کسایی که مسئول محافظت و خدمتگذاری هستند، کشته شد.»

برادر جورج فلوید افزود: نه من نمی‌توانم تحمل کنم، من خواهان عدالت هستم و تا زمانی که حکم اعدام را نگیرم ساکت نمی‌شوم. می‌دانم [آن افسر پلیس را] اخراج کردند و این اولین قدم است اما آن‌ها به کشور دیگری می‌روند و آن‌جا مشغول به کار خواهند شد. اما چیزی که من می‌خواهم اعدام (قاتل) است برای اینکه اون برادرم را کشته است. من عدالت می‌خواهم، نمی‌خواهم هیچ کدام از آن پلیس‌ها را راحت بگذارید و اعدام را برای هر چهار پلیس می‌خواهم، من چهارشبه نخوابیدم اما آن پلیس‌ها در خانه خود بودند و خوابیدند. نه من نمی‌توانم این را تحمل کنم. آن‌ها باید همین امشب بازداشت شوند.»

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشونت پلیس آمریکا قتل سیاه پوست آمریکایی اعتراضات در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی

۲۶۶ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898158

دیگر خبرها

  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • آرتتا: پوچ جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • نقد فیلم قاتلان ماه گل؛ گنگسترها به نفت رسیدند!
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری
  • راسل: زمان را فدای آینده می‌کنیم