Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@08:37:41 GMT

بهترین روش ترک اعتیاد و خداحافظی با مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۱۰۸

همین که اسم ترک اعتیاد و انواع مخدرها و محرک ها به میان می آید افراد به دنبال کوتاه ترین و ساده ترین مسیر برای ترک همیشگی می افتند، در صورتیکه درمان اعتیاد و ترک آن یک فرایند زمان بر است و مسیر طولانی را در پیش دارد. با توجه به اینکه راه های ترک اعتیاد بسیار زیاد است پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد بهترین و کارآمد ترین روش برای ترک اعتیاد یعنی همان روش درمان بستری در کلینیک های ترک اعتیاد با شما صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب برترین کلینیک های ترک اعتیاد، گام اول برای ترک مواد مخدر

همین که افراد برای ترک همیشگی مخدرها و محرک ها به فکر می افتند، دوست دارند تا با انتخاب بهترین کلینیک ترک اعتیاد فرایند درمان و ترک خود را پیش ببرند.

در این مرحله افراد باید با تحقیق و جست و جوی درست، مناسب ترین و بهترین مرکز ترک اعتیاد را پیدا کنند. تا بتوانند بدور از شعارهای کلیشه ای ترک اعتیاد و روش های سنتی غیر علمی و یا استفاده از داروهای جایگزین که خود اعتیادآور هستند مانند قرص b2 یا متادون و ... مراحل درمان را طی کرده و در نهایت برنامه سم زدایی از بدن را به بهترین شکل ممکن و به صورت اصولی پیش ببرند.

دقت داشته باشید که سم زدایی و ترک اعتیاد از هر مخدر و محرکی فرایندی زمان بر بوده و مراحل درمان آن باید با دانش روز و به صورت تخصصی و اصولی پیش رود. پس ترک اعتیاد در بازه زمانی کوتاه مدت از نظر پزشکی امکان پذیر نیست.

مشاوره گروهی و فردی توسط مشاوران و متخصصان، مهم ترین مسیر برای ترک اصولی

پس از اینکه فرد کلینیک درمانی مورد نظر خود را انتخاب کرد بایستی برای مشاوره تخصصی ویزیت شود. در این مرحله وضعیت بیمار توسط روانشناس متخصص اعتیاد سنجیده می شود تا با توجه به شرایط جسمی - روانی فرد و میزان اعتیاد و نوع ماده مخدر مصرفی ، بهترین راه درمان برای سم زدایی به بیمار ارائه شود.

توجه داشته باشید که اعتیاد یک بیماری چند وجهی است و بدون مشاوره اولیه نمی توان نسخه ی درمانی یکسان برای همه بیماران پیچید. بسیاری از بیماران اعتیاد دچار بیماری های زمینه ای روان شناختی نظیر افسردگی ، اضطراب ، اختلال شخصیت و ... می باشند که تأثیر بسیار زیادی در گرایش آن ها به سمت اعتیاد داشته است. همچنین بیماری اعتیاد می تواند عامل به وجود آمدن بیماری های روان شناختی در فرد شود. پس فرد بیمار به همان اندازه که از نظر جسمانی نیازمند سم زدایی است نیازمند توجه به سلامت روان نیز می باشد.

به همین منظور مشاوره تخصصی توسط روانپزشکان و روانشناسان اعتیاد می تواند گامی موثر در روش درمان به حساب بیاید.

آغاز مرحله سم زدایی و پاکسازی، اصلی ترین مرحله برای ترک دائمی

پس از مشاوره فردی و ویزیت توسط متخصصان و روانشناسان، زمانش رسیده تا فرایند درمان بستری و سم زدایی برای ترک تریاک، ترک متادون، ترک گل و سایر مواد مخدر و محرک آغاز شود.

با بستری فرد در کلینیک های درمانی مراحل درمان برای پاکسازی و سم زدایی آغاز می شود. در این مرحله متخصصان با تجویز داروهایی مانند نالتروکسان که متناسب با شرایط جسمی فرد است مراحل درمان را پیش می گیرند. در این مرحله داروهای تجویز شده میل مصرف مجدد به مواد مخدر را در افراد کمرنگ می کند به صورتی که پس از مدتی فرد بیمار دیگر هیچ وابستگی و میلی به مصرف مجدد پیدا نمی کند.

مشاوره گروهی و دوره ای زیر نظر متخصصان پس از ترک

پس از درمان کامل و مصرف مکرر داروهایی که توسط متخصصان به بیماران و داوطلبان ترک اعتیاد ارائه می شود، بیمار می تواند با کمک خانواده و پزشکانی که در این مسیر همراه او بوده اند به زندگی عادی خود برگردد.

البته پس از ترخیص و ترک اعتیاد ، شرکت در جلسات مشاوره گروهی و فردی به صورت دوره ای از جمله مواردی است که برای جلوگیری از وسوسه و بازگشت به اعتیاد بسیار موثر است. این مرحله از درمان که بسیاری آن را نادیده می گیرند بخش مهمی از سیر درمان فرد بیمار محسوب می شود چرا که بسیاری از افراد به دلیل بی توجهی به این مرحله و پس از بازگشت به اجتماع و قرارگرفتن در محیط های پرخطر دچار وسوسه شده و به مصرف مجدد مواد گرایش پیدا می کنند.

شرکت در جلسات مشاوره دوره ای پس از سم زدایی و پاکسازی کامل فرد، باعث می شود تمایلات روانی فرد برای بازگشت به مصرف به صورت تخصصی کنترل شود تا پس از حضور منظم در این جلسات فرد بتواند به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد.

مراقبت های اجتماعی پس از اتمام دوره ترک اعتیاد

برخی از افراد تصور می کنند که پس از اتمام مراحل سم زدایی، بستری و جلسات مشاوره، می توانند با خیال راحت به زندگی بدون مواد مخدر ادامه دهند و خداحافظی دائمی با مصرف مواد داشته باشند در صورتیکه ترک اعتیاد یک فرایند سرنوشت ساز و زمان بر است و تا مدت ها پس از تکمیل فرایند درمان، جلسات مشاوره ادامه خواهد داشت.

مراقبت های اجتماعی دوستان و خانواده، دوری از افراد معتاد به مواد مخدر، مطالعه و انجام تفریح ها و سرگرمی های سالم، همگی می تواند راه های موثری برای درمان و خداحافظی همیشگی با مواد مخدر به حساب بیاید.

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، بهترین مرکز شبانه روزی درمان بستری

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بستری شبانه روزی بیماران اعتیاد و اعصاب و روان کلیه خدمات ترک اعتیاد را به صورت 24 ساعته به بیماران خود ارائه می دهد.

این کلینیک با ارائه بهترین خدمات رفاهی هتلینگ، خدمات درمانی بیمارستانی، اتاق های vip و لوکس این امکان را برای افراد ایجاد کرده تا بتوانند با حضور در بهترین شرایط رفاهی، روزهای بستری و سم زدایی خود را سپری کنند. شما می توانید با شماره تماس 22222241 ارتباط بگیرید و در مورد کلیه خدمات ترک و بستری مورد نظر خود اطلاعات کافی را از مشاوران کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی کسب کنید.  

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترک اعتیاد مواد مخدر کلینیک ترک اعتیاد ترک اعتیاد جلسات مشاوره مراحل درمان مواد مخدر برای ترک سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان

عین علی کیا با بیان اینکه مراکز درمان اقامتی ترک اعتیاد خصوصی هستند افزود: دو مرکز درمان وبازتوانی اعتیاد جهت معتادان متجاهر در استان فعال بوده که یکی از آنها واقع در توسکستان گرگان مربوط به مردان و دیگری نیز مربوط به زنان در گنبدکاووس بوده که خدمات درمانی واقامتی آن رایگان است.

کیا در مورد خدمات بهزیستی به این مراکز گفت:تعرفه برای هر فرد مددجو در کمپ هی ترک اعتبیاد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که برای افراد بی بضاعت ۵۰ درصد یارانه درمان در قالب یاری برگ تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه دوره درمان مدد جویان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد از یک تا ۳ ماه است افزود: در گام اول به مدت یک هفته بیماران دوره سم زدایی را زیر نظر پزشک مرکر طی می کنند سپس تیم روانشناسی و مددیاری مراحل بازتوانی روانی اجتماعی را برای مددجو در مرکز انجام می دهند.

کیا ادامه داد: مددجویان پس از درمان نیز حمایت می‌شوند به طوری که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای به حرفه آموزی می‌پردازند و پس از آن نیز از تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بهره مند می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است