Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@07:20:27 GMT

عکس: سینما ماشین اینبار در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۱۱۱

عکس: سینما ماشین اینبار در ترکیه

عکس: سینما ماشین اینبار در ترکیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: سینما ماشین ترکیه تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟

فیلم اکران‌نشده «کارو» در حالی امروز روی آنتن تلویزیون می‌رود که پیش از این مدیران سیما اعلام کرده بودند در نوروز ۱۴۰۳ برای رعایت چرخه نمایش سینما، فیلم اکران‌نشده از تلویزیون پخش نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در فهرست فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما برای امروز، هفتم فروردین ماه، نام فیلم سینمایی «کارو» ساخته احمد مرادپور به چشم می‌خورد. این فیلم که در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در سال ۹۹ حضور داشت، جزو ۱۶ فیلم منتخب داوران نبود و به همین دلیل در این رویداد به نمایش درنیامد.

«کارو» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج بعدها با وجود تدوین مجدد برای نمایش عمومی، روی پرده سینماها اکران نشد.

این فیلم حالا در هفت سین سینمایی هفتم فروردین شبکه‌های سیما قرار گرفته و امشب ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت. این در حالی است که در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان که ۱۶ اسفندماه با حضور معاون و جمعی از مدیران سیما برگزار شد، بر این موضوع تأکید شد که قرار نیست در نوروز ۱۴۰۳ فیلم سینمایی اکران‌نشده ایرانی روی آنتن تلویزیون برود.

محسن برمهانی، معاون سیما در بخشی از این نشست گفته بود: امسال فیلم‌های ایرانی را قبل اکران خریداری نکردیم. این اقدام برای دوران کرونا تجربه خوبی بود ولی امسال تلویزیون به نفع سینما کنار کشید تا فیلم‌ها اولین بار در سینما اکران شوند.

محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما نیز تاکید کرده بود: امسال اکران تلویزیونی نداریم تا چرخه اکران سینما رعایت شود و صرفا فیلم‌هایی که به اکران رسیده‌اند، روی آنتن می‌روند.

نمایش فیلم‌های اکران‌نشده در ایام تعطیلات نوروز سال‌های ۱۴۰۰ به بعد، همواره با انتقاداتی از سوی اهالی سینما مواجه بوده است. این اقدام که با نمایش «یدو» و «تک‌تیرانداز» در آن سال آغاز شد، بعدها با «شماره ۱۰»، «های پاور» و «هوک» ادامه یافت و حتی کارگردان «بچه‌های طوفان» از مدیران سیما درخواست کرد این اثر که در فهرست فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۲ قرار گرفته، از تلویزیون پخش نشود تا به اکران آن روی پرده سینما لطمه نخورد.

در میان این فیلم‌های یادشده، پخش آثاری چون «شماره ۱۰» و «تک‌تیرانداز» که واجد ارزش‌هایی برای نمایش سینمایی بودند و پس از اکران تلویزیونی، در سینما فروش کمی داشتند، انتقادهای بیشتری را برانگیخت.

حال روشن نیست با وجود این واکنش‌ها، بر چه اساسی تلویزیون بار دیگر به نمایش فیلم اکران‌نشده روی آورده است. هرچند حاشیه های فیلم اکران نشده «کارو» برای رفتن روی پرده نقره ای و اکران نشدن آن در این چند سال می تواند علت این تصمیم و شاید توافق باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • حکم نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • ماشین فراری جدید و 130 میلیارد تومانی کریستیانو رونالدو / فیلم
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم
  • ۱۱۳ هزار نفر برای دیدن فیلم‌های نوروزی به سینما‌های خراسان رضوی رفتند
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • تیپ جدید و نارنجی فرشته حسینی در تعطیلات سال نو + عکس